Güneş’in Değişmeye Başladığı Doğru Mu?

Kısa cevap Evet, manyetik kutupları yer değiştiriyor.

Güneş’in manyetik alanı tersine dönmek üzere. Ve bu olduğunda sadece biz değil, tüm güneş sistemi bundan etkilenecek. Ama korkulacak bir şey yok. Zira bu durum her 11 yılda bir yaşanıyor.

Güneş, iyon adı verilen pozitif yüklü atomların ve negatif yüklü elektronların bileşiminden oluşan bir gaz devi. Bu yüklü parçacıklar etrafa yayıldıklarında manyetik bir alan üretiyorlar. Bu nedenle kutuplarından biri pozitif, diğeri negatif yüklü. Güneş, kendi ekseni etrafında döndükçe, parçacıklardan oluşan bu plazma, manyetik alanı da kendisiyle birlikte sürüklüyor, döndürüyor. Git gide daha dar bir alana sıkıştırarak buna devam ediyor ve neticede oluşan bu gerginliği daha fazla zorlayamayacak duruma geliyor. Bunun sonucunda manyetik alanı değişime uğratıyor. Değişime yaklaşılırken Güneş’in en aktif zamanları yaşanmakta. Şu anda olmasını beklediğimiz manyetik değişimde kuzey kutbu pozitif yüklenirken, güney kutbu negatif yüklü hale gelecek.

Bu gerçekleştiğinde birçok olası sonuç yaşanabilir. Çünkü elektrik yükünden doğan güç, tüm güneş sistemine dalgalar halinde yayılmış durumda. Gezegenimiz de Güneş etrafında döndüğü için sürekli bu elektrik yüklü dalgaların içinden geçip duruyor. Bunun bize büyük bir faydası var: Galaksideki kozmik ışımalardan koruyan bir kalkan görevini görüyor. Kozmik ışınlar, galaksinin uzak bölgelerinden yayılan ve güneş sistemimize sızan yüksek enerjili parçacıklardan oluşmakta. Bize ulaşmayı başarsalar, uydularımıza ve yörüngedeki uzay istasyonlarında bulunan astronotlara zarar verebilme gücüne sahipler. Kötü tarafıysa şu; Güneş böyle maksimum aktivite içindeyken başka bir kozmik ışın türü ortaya çıkıyor. Güneş’ten, kütle atılımıyla yayılan protonlar Dünya’ya doğru fırlıyor ve bu da zararlı etkiler doğurabiliyor. Yine de gezegenimizde, kutup bölgelerine yakın yerlerde görülen etkileyici kuzey ve güney ışıklarını bunlara borçluyuz. Kozmik ışımaların, gezegenimizdeki bulutları etkilediğine dair bir takım bilimsel tahminler var. Bu doğruysa, ışımaların artması hava durumu ve koşullarını değişime uğratacak demektir.