Mars Atmosferinde Yeniden Oksijen Gözlemlendi

mars

1970’lerde Viking ve Mariner programları Mars atmosferinde oksijen bulmuştu. Şimdi de NASA ve Alman Havacılık ve Uzay Merkezi’nin (DLR) ortak çalışmasıyla bulundu ve bu sefer bir uzay aracıyla değil, modifiye bir uçakla.

NASA’nın Kızılötesi Astronomi Stratosfer Gözlemevi (SOFIA), 254 cm çapında bir teleskobu ve uzayın derinliklerine bakabilecek bir dizi cihazı olan bir Boeing 747. Teleskobun ve diğer cihazların Dünya’nın atmosferinden etkilenmeyeceği kadar yüksekten uçuyor. Ama tabii ki uydu tabanlı gözlemevleri kadar da yüksekten değil.

Araştırmacılar SOFIA ile Mars atmosferinde oksijen olduğuna dair kanıt bularak eski gözlemleri doğruladılar. Garip bir şekilde, bekledikleri oksijenin sadece yarısını buldular. Bunun sebebi Mars atmosferindeki doğal farklılıklar olabilir. Ama biraz daha gözlemlemeden emin olmayacaklar. Araştırma Astronomy & Astrophysics dergisinde yayımlandı.

%78’i nitrojen ve %21’i oksijenden oluşan atmosferiyle Dünya’nın aksine, Mars’ın atmosferinde (geri kalanında) %95 karbondioksit ve sadece %0,13 oksijen olduğu düşünülüyor.