Pokemon GO ile Kullanıcılar Aslında O Kadar da Hareket Etmedi

0

Temmuz 2016’da Nintendo, Pokemon GO oyununu piyasaya sürdüğünde (gerçekliği arttırılmış oyun kullanıcılarına gerçek dünyada Pokemon bulma imkânı sunuyor) fikir ilgisini uyandırdı: Nihayet bir video oyunu – bir video oyunu- insanları daha fazla egzersiz yapmaya ikna ediyordu. Sonuç olarak Pokemon GO hızlı bir şekilde popüler oldu, uygulama bir aydan az bir sürede yüz milyona yakın indirildi ve uygulamanın mekaniği oyunculara, gerçek dünyada keşfetmeyi (yani daha fazla adım atmayı) şart koştu.

Bu güzel bir fikir ama Harvard T.H. Chan School of Public Health (Harvard Halk Sağlığı Fakültesi) tarafından gerçekleştirilen ve oyunu oynayanlar ile oynamayanların attığı adımlar üzerinden yürütülen yeni bir araştırmaya göre adım sayılarındaki artış orta dereceli ve kısa ömürlüydü. Bu çalışma, yeni yıl özel basımı ile Salı günü her zaman ilginç ve neşeli buluşların altını çizen British Medical Journal’da yayımlandı.

Bu popüler oyunun, kullanıcılarını ne derece zinde tuttuğunu tespit etmek için 18-35 yaş arası iPhone 6 serisi kullanıcılarının attığı 1182 adım ile Pokemon Go kullanıcıları ile kullanıcı olmayanlara ait istatistiklere bakarak haftalarca gözlem yaptılar.

Çalışmanın yazarı Katherine Howe’a göre ilk hafta, aktivite artışı kayda değerdi, -955 adet fazla adım veya diğer bir deyişle günlük yürüme süresine eklenen fazladan on bir dakika. “Bu katkısız bir bulguydu,” diyor Howe. “Eklenen adımlar, Dünya Sağlık Organizasyonu’nun tavsiyesinin neredeyse yarısıydı.”

Dikkate değer evet, ama kullanıcısını yürütmeyi hedefleyen Fitbit gibi diğer ‘girişimler’e kıyasla (aslında çok da sürpriz değil) atılan adım sayısı oldukça düşük. Araştırmacılar, fitness takipçisi kullanmayı tercih etmenin, günlük adım sayısını (ilk başlarda) günde 2500 adım kadar arttırdığını belirtiyor.

Sonuçlar çok da sıradışı değildi. Peki ya sonra ne oldu: İlk haftadan sonra kullanıcılar ve kullanıcı olmayanlar arasındaki farklılık gittikçe azaldı. Altı hafta sonra Pokemon GO etkisi tamamen yok oldu. Kullanıcı olmayanların attığı adımlar bir kez daha kullanıcı olanların adımlarına neredeyse eşitlendi.

Bununla birlikte çalışma, dışarıda daha fazla bulunmanın potansiyel olarak ruhsal, duygusal ve sosyal faydalarına işaret etmiyor, araştırmacılar ise “bu faydaları da araştırmaktan mutluluk duyacaklardır” diyor Howe ve ekliyor; kamu sağlığı araştırmacıları ile davranışsal bilimcilerin bu tür “istemsiz kamu sağlığı müdahalelerinden” öğrenebilecekleri çok şey var.

Yani hayır, Pokemon GO küresel obezite krizini çözmeyecek.

Yine de eğlenceli.


Çeviren: Özümcan Aslantürk

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz