3 Boyutlu Yazıcıda Üretilen Yumurtalıklar Kısır Bir Farenin Yavrulayabilmesini Sağladı!

Kemoterapi gibi tedaviler sonrasında ya da yaşlanmaya bağlı olarak kadınların vücutları yumurta üretmeyi durdurabiliyor. Araştırmacılar şimdi bu fonksiyonu geri kazandırabilecek 3 boyutlu bir temel oluşturdu. Yumurtalıkları alınan bir fareye bunu naklettiklerinde fare sağlıklı yavrular dünyaya getirdi. Bilim insanları araştırmalarını Endokrin Topluluğu’nun yıllık toplantısında tanıttı.

Sistemin iyi bir şekilde çalışabilmesi için protez kısmının oldukça sert olması lazım ki nakil sırasında cerrahi müdaheleye dayanabilsin fakat aynı zamanda protezin yumurtanın üretilebilmesi için yeterince esnek olması gerekiyor. Araştırmacılar sistemin temelini jelatinden yaptılar. Temel, insanlardan alınan hücreleri barındırıyordu ve östrojen salgılayabiliyor ve zamanla yumurta olabilen yapılar taşıyordu.

Araştırmada bilim insanları farenin yumurtalıklarını alıp yerine 3 boyutlu protez yumurtalıkları naklettiler. Fare nakilden sonra yumurta üretebiliyordu ve sağlıklı yavrular dünyaya getirebiliyordu.

Bu çalışma hücrelerin yumurta üretebilen yumurtalıklara dönüştürüldüğü en yeni çalışma. Bu bioprotezler insanlarda da çalışırsa kısırlığa yol açan hormonal ve yumurta üretimi bozuklukları tedavi edilebilir.