Bu girişim, insansız araçların gelişmesinde çok etkili olabilir.
Bosch’un “radar yol imza” sisteminin işleyişi
İnsansız arabaların hatasız haritalara ihtiyacı vardır. Bir yerden bir yere gidebilmek için hangi yolları kullanabileceklerini bilmeleri gerekir. Ayrıca bu yolları kullanırken nerede dur işareti var ve yolun hız limiti nedir gibi bilgiler de gerek. LIDAR gibi dahili sensörler ve kameralar arabaya durumsal farkındalık tanır ve haritalar da tamamlayıcı bir rol oynarlar.
Roadbotics adlı şirketin kurucu ortaklarından ve Carnegie Mellon Üniversitesinde Robotik alanında araştırmacı olan Christoph Mertz’in dediğine göre, haritaların hata oranı ideal olarak 1 inç’ten az olmalı. Mertz, “Sistemlerin gereksiz olmasını istersiniz “diyor.Böylece harita, GPS ve dahili sensörler, aracın nerede olduğunu bulmasına yardımcı olabilir.
Bosch ve haritalama şirketi TomTom arasındaki yeni bir ortaklık sayesinde geleceğin haritaları doğruluğunu artırabilir. Bu da “radar yol imzası” dedikleri bir teknoloji sayesinde olacak. Çarşamba günü duyurulan bu fikir, insanlar tarafından kullanılan arabaların (ve muhtemelen insansız olanların) yolları çok detaylı bir şekilde haritalamak için dahili radar sensörlerini kullanacağı yönünde. Aslında, Bosch’un bu girişim için kullanmayı planladığı radar algılayıcı türleri zaten bazı araçlarda var; mesela aracınızın önündeki arabadan doğru mesafeyi korumasına yardımcı olan bir uyarlanabilir hız sabitleme kontrol sistemi bu türlere bir örnek.
Bosch, 2020 yılına kadar radar sensörleri olan araçların TomTom haritalarına entegre edilecek verileri toplamaya başlayabileceğini söyledi. Bosch’un yönetim kurulu üyesi Dirk Hoheisel bir açıklamasında: “Şu anda, yüksek çözünürlüklü haritamızı güncel tutmak için her biri yaklaşık bir milyon araçtan oluşan Avrupa, Kuzey Amerika ve Asya Pasifik otoyollarında rol alacak filolara ihtiyacımız olacağını düşünüyoruz” dedi. Bosch’un ürettiği radar sensörleri, 800 metreden daha ileriyi görebiliyor ve gece görüşüne de sahip. Ayrıca, görünürlük berbat olduğunda da çok iyi iş çıkarıyor.
Fikir şu ki; bir otomobil üreticisi, aracın radar sensöründen alınan verileri kendi bulut deposunda toplar ve sonra da bu toplanan veriler Bosch ve TomTom ile paylaşılır. Ardından da daha iyi haritalar oluşturularak insansız araçların daha iyi yönlendirilmesi sağlanır.
İlginçtir ki, Bosch, yol işaretleri gibi statik nesneleri incelemek için radar kullanır; fakat, mevcut radar sensörleri, önünüzdeki araç gibi hareketli olan nesnelere odaklanır. Bosch, yaptığı açıklamada “Bu yüzden mevcut radar sensörlerinin değiştirilmesi gerekti” diye ifade etti.
Carnegie Mellon’dan Mertz: “Bosch’un planının güzel bir yönü, radar sensörleri zaten otomobillerde mevcut, ancak her algılama sistemi tam olarak mükemmel değil” dedi. “Haritalar, onları yazdığınız andan itibaren geçersiz oluyor, görüş sistemleri geceleri aksıyor ve radar da muhtemelen eksikliklere sahip” diyor.
Stanford Otomotiv Araştırmaları Merkezi Direktörü Stephen Zoepf, e-postayla bu girişimin “doğru yönde atılan bir adım” olduğunu söyledi. “Bosch / TomTom ortaklığı daha ayrıntılı haritalar oluşturmanıza yardımcı olabilir. Ancak bilgilerin, üretim navigasyon sistemlerine veya insansız araçlara dahil edilmesi yıllar alacak.”
Rob Verger