COVID-19 salgınında açlık ile mücadele amacıyla yürütülen bağış kampanyaları, kullanılan harf karakterleri bağış talebinin tonunu yansıttığı zaman daha başarılı olmuş.
Koronavirüs salgını sırasında, muhtemel bağışçılara yerel bir gıda bankasına bağış yapıp yapmayacaklarını ve ne kadar yapacaklarını soran araştırmacılar; samimi mesajların el yazısına benzer görünümlü fontlarla yazıldığında ve bir kuruluşun gücünden bahseden mesajlar ise daha ciddi göründüğünde, insanların daha fazla bağış yaptığını bulmuşlar.
Diğer bir ifadeyle araştırmacılar, daha fazla bağış toplamak için verilen mesaj ile yazı tipinin eşleştirilmesini öneriyor.
Ohio State Üniversitesi’nde tüketici bilimleri alanında doktora öğrencisi olan Huiling Huang, “Bizim araştırmamız, rica mesajlarında sadece harfleri değiştirmenin, bu ricaları daha güçlü hale getirebileceğini ve insanları bağış yapmaya teşvik edebileceğini öne sürüyor” diyor.
İletilen mesaj, bağış kurumunun yapabileceklerine yönelik duyguları vurgulayan sıcak bir tonla verildiğinde ve el yazısına benzer bir fontla yazıldığında, insanların bağış yapma olasılığı yükselmiş.
Mesaj; kurumun yeterliliği, etkisi ile gücüne odaklandığında ve bilgisayarla oluşturulduğu çok belli olan (tıpkı şu an okuduğunuz gibi) bir yazı tipiyle yazıldığında da bağış yapan kişilerin yardım etme olasılığı artmış.
Laura Arenschield/Ohio State Üniversitesi. Ç: O.