Ohio Eyalet Üniversitesinde yürütülen bir araştırmada öne sürülenlere göre insanlara şekli bozuk sebzelerin de değerli olduğunu açıklamak; yani onların da kusursuz görünümlü muadilleri kadar sağlıklı olduğunu ve bunları satın almanın gıda israfını azaltmaya yardımcı olacağını söylemek, “çirkin” ürünlerin satış miktarını iyileştirmeye yardımcı olabilir.
Yeni çalışmada araştırmacılar, müşterilerin havuçlara yönelik varsayımsal alışveriş senaryolarına verdiği yanıtları değerlendirmiş. Çirkin havuçların bireysel ve sosyal faydalarını öne çıkaran iki pazarlama mesajı sunulan katılımcıların, kusurlu havuç barındıran havuç demetlerini daha fazla satın aldığı görülmüş. Fakat sadece bir mesajın sunulması, tüketicileri şekilsiz havuç satın almaya ikna etmede başarısız olmuş.
Bulgular, katılımcıların ufak bir indirimle birlikte hem çirkin hem de standart havuç barındıran karışık havuç demetlerini almaya istekli olduğunu gösteriyor; fakat şekilsiz havuçların %40’ı aşmaması şartıyla. Bu durum, kozmetik standartlara dönük tolerans seviyesini ayarlayan düzenleyicilere böyle bir uygulamanın kârlı olabileceğini gösteriyor.
2018 yılında North Carolina Üniversitesinde bir çalışmada, toplanmayan ürünlerin yaklaşık %41’inin yenebilir durumda olduğu fakat görünüşü sebebiyle satılamadığı öne sürülmüş.
Çalışma Journal of Retailing and Consumer Services bülteninde yayımlandı.
Yazar: Emily Caldwell/Ohio Eyalet Üniversitesi. Çeviren: Ozan Zaloğlu.