New York City’deki High Line yolu üzerinde kargaşaya sebebiyet veren ve aynı zamanda ışıklı ayakkabı satan bir mağaza bulunuyor.
STORY bildiğiniz mağazalar gibi çalışmıyor: burası kısmen bir dergi, bir basın açıklaması ve bir ticaret fuarı gibi. Mevcut alan, çalışanlar ve isim değişmiyor ancak bunun yerine 2-3 ayda bir tüm raflardaki ürünler bir sonraki hikaye için değişiyor. Tıpkı bir derginin yeni sayısı gibi.
STORY vitrinleri, Altın Küre kazanan ABD yapımı bir dram olan ve 13 Temmuz’da ikinci sezonu başlayacak olan Mr. Robot dizisinden ilham alınarak düzenlendi. Bu esintileri bu haftadan 24 Temmuz’a kadar görmek mümkün.
Kargaşa, Mr. Robot temalı bir dükkan konseptinden çok daha fazlası. Geniş bir alana sahip olan mağazanın ana duvarları, sahip olduğu graffiti esintileriyle kepenk kapatmış bir dükkanı andırıyor, STORY logosunun “O” harfinin içinde neon ışıklarla yazılı “kargaşa” yazısıyla da süslemeler yapılmış. Ürün yelpazesi ise ceketlerden ışıklı ayakkabılara, çeşitli iPhone aksesuarlarıdan ve kendin-yap projelere kadar uzanmakta.
Birinci sezonda, hacker mekanına dönen oyun salonuna ithafen STORY mağazası da Skee-Ball, Frogger ve Ms. Pac-man makinelerini mağaza boyunca dağıtarak ziyaretçilerin kullanımına sunmuş. Girişte duran otomat ise tweetlenen başlık etiketlerine karşılık su veriyor.
STORY’nin kurucu ve CEO’su Rachel Shechtman Popular Science ’a verdiği ropörtajda “Bu konsept şu ana kadar yaptıklarımızın en zorlayıcısıydı. Hem diziyi takip eden hayranları hayal kırıklığına uğratmamak hem de diziden haberi olmayan insanları diziden soğutmamak istiyoruz.” dedi.
Neyse ki Mr. Robot hayranları kötü bir sürprizle karşılaşmayacak. Şu ayrıntılara baksanıza: mağazadaki her kısım tıpkı dizi bölümlerinin başlıkları gibi bir dosya ismiyle ilişkilendirilmiş. Arka taraftaki masada ise yukarıdaki projeksiyon cihazıyla masa üzerine yansıtılan ve üzerindeki öğelerle etkileşime geçtiğinizde görebileceğiniz diziyle ilgili görüntüler var. Mağazadaki eşyaların bazıları ise dizideki Darlene karakterini canlandıran Carly Chaikin ile birlikte tasarlandı.
Kargaşa teması tüm mağaza boyunca oldukça net bir şekilde görülüyor. Tasarımcılarla yapılan görüşmelerin yansımaları ise tüm ürünlerde görülmekte. Bu arada Shechtman, STORY ile perakende endüstrisinde kargaşa yaratmak istiyor ve başarıyor da.
Kendini Pierre LeTellier olarak gören, teknoloji temalı kitaplarla dolu bir duvarın önünde takım elbisesiyle Popular Science’a konuşan Montreal’li adam “Pazarlama sektöründe çalışıyorum ve bu oldukça havalı.” diyor ve ardından ekliyor “Perakende işi yapıyoruz ve bu konsepti müşterilerimize kullandırtmayı ısrarla deneyeceğiz.” diye ekliyor.
Peki günümüzde e-ticaret üzerinden çalışmaya başlayan mağazaların sayısı giderek artarken bu girişim başarılı olabilir mi? Shechtman bu konuda olumlu düşünüyor. STORY 2011’den bu yana açık ve ilk yılından itibaren kar etmeye başladı diyen Shechtman, bu girişimle internet üzerindeki perakendeciliği gerçek dünyaya getirmeyi deniyor.
“Telefonumuzda her beş saniyede bir yeni içerikler görüyoruz, yeniliğe bu kadar alıştığımız halde 3 ay sonra da aynı gözüken bir mağazaya neden girelim ki?” diyerek de ekliyor.
Kerem Boyalı