Uber, Pittsburgh, Pensilvanya’da Sürücüsüz Arabalarını Yakında Müşterilere Sunacak

0

uber_self_driving_cars_autonomous_driverless_test

Uber şirketi 2010’larda sürüş paylaşma konusunda tartışmasız dünyanın en büyük ismi ve şirket daha da büyümeyi hedeflemekte. Şimdilik şirket, müşterileri A noktasından B noktasına götürmek için sürücü kiralasa da Bloomberg’in bugünkü raporuna göre sürücüsüz Uber arabaları bu yaz olabildiğince erken yollara çıkacak. Bu haber, rakipleri Lyft’in 2017’deki otomatik araçları piyasaya sürme hedeflerini geride bırakıyor.
Pittsburgh’un seçilmesinin nedeni ise Uber’in Carnegie Mellon ile olan yakın ilişkileri olabilir. Uber’in üniversite ile işbirliği olmamasına rağmen şirket, Carnegie Mellon’un 40 araştırmacısını otonom araç araştırması için yanlarına aldılar. Birçoğu yazılım geliştirmecisi olan Carnegie Mellon Üniversitesi(CMU)’nin robotik merkezi kısmından araştırmacılar kiralandı.
Uber, güçlendirilmiş bir Volvo XC90 sport-utility araçlarını sürücüsüz yazılım için kullanıyor. Otonom Uberler Pittsburgh’da ikâmet eden Uber kullanıcılarına serbest olarak dağıtılacak, bu da demek oluyor ki arabaları siz özel olarak seçemeyeceksiniz. Ve şimdilik sürüşler ücretsiz olacak. Arabalar kendi kendini sürebiliyor olmasına rağmen bir kişi sürücü koltuğunda ve bir kişi de yolcu koltuğunda oturup sürüş hakkında bilgisayarlarına not alacaklar.
Buna ek olarak, Volvo markalı arabanın içindeki ve dışındaki kameralar yolculuk boyunca neler olduğunu not edecekler. Tahmin edilebileceği gibi bu tarz önlemler programa başlamak için gerekli. Uber’in mühendislik müdürü Raffi Krikorian, Bloomberg’e şöyle dedi: “Hedefimiz bizi sürücüden kesen bir araba, bu yüzden insanların bizim güvenlik sürücülerimiz hakkında konuşmasını istemiyoruz.”
İlginç bir şekilde kendi kendini sürebilen Uber araçları köprüleri geçerken insanların müdahalesine ihtiyaç duyuyor. Bir köprüye yaklaşırken araba, bir insanın bu işi ele alması gerektiğini belirterek çan çalabilir. “Köprüler zordur” diyor Krikorian Bloomberg’e, bu durumun ortaya çıkmasının nedeni ise köprülerin daha az yer işaretleri içeriyor olması diye söylüyor. Bilgisayar, işlem yapmak için binaları, sokak levhalarını, ağaçları belirtici olarak kullanır. Bir köprü ise kocaman bir gövde ile çevre olarak suyu temin eder, bu da o anda bu işi bir insanın ele alması için en doğru zamandır. Köprünün sonunda ise bilgisayar yine kontrolü ele alabilir.

 

Google’ın sürücüsüz araba prototipi
Google’ın sürücüsüz araba prototipi

Lyft,  Uber’in şu anki en doğrudan rakibi. Bu pembe bıyıklı sürüş paylaşım şirketinin otonom araçlarla ilgili büyük planları var. Lyft, kendi sürücüsüz araba filosunu açıklamasına rağmen şirket, 2017’den önce yola çıkma planı yapmadı, deniyor the Wall Street Journal’ın raporuna göre. Lyft, kendi kendini süren arabalarla ilgili planlarını sır olarak saklıyor. Fakat Lyft’in kurucusuyla konuştuğumuzda şirketin bir gün otonom araç ağını yaygınlaştıracakları açıktı. Hepimiz, er ya da geç bu ağın hayata geçeceğini göreceğiz.
Sürücüsüz araç tartışması Google’ın bu alandaki emeklerine değinmeden kapanmaz tabii. Araştırma şirketi otonom araçların yazılımlarını işlemek için yıllarını harcadı ve kendi araba prototiplerini ve güçlendirilmiş araçlarını Kaliforniya ve Teksas’ta sokağa indirdi. Ayrıca şirket, otonom araç yazılımının düzeltilmesi için kendi kapalı kampüsünde çalışmalara devam etmekte.
Uber’in Bloomberg’e ilettiği tahminlere göre sürücüsüz testlerde elbette hata ortaya çıkacağını söylüyor. İtiraf ettiler ki böyle bir şey kaçınılamaz. Google’ın sürücüsüz aracı bile zorlu durumlarla karşılaşmıştı. Buna rağmen sürücüsüz Uber taksilere şehir sokaklarında iş imkanı verilmesi otonom seyahatte büyük bir adım. Lyft, ilk yatırımcı Google ve araba üreticileri ile birlikte birçok şirketin bizi geleceğe yolcu etmek için ilk sırada olmak isteyeceği ortada.


Çağla Mert

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz