Koenigsegg FreeValve: Benzinli motora yeni bir soluk
100 yıldan fazla süredir içten yanmalı motorlar kam mekanizmasıyla çalışıyor. Değişken çıkıntılara sahip bu dönen çubuk motorun üzerinde bulunup, emme ve egzoz valflerini yanma çevrimi boyunca açıp kapatır. Ama kam milinin hareket kabiliyeti sınırlı olduğundan valfleri hassas kontrol etmek mümkün değildir. İşte motorlardaki verimsizliğin asıl sebebi de bu aslında. Nisan ayında İsveç’li otomobil firması Koenigsegg dünyanın ilk kam mekanizması olmayan motorunu –FreeValve- Çinli Qoros konsept aracının üzerinde tanıttı. FreeValve motorunda kam milinin yerini elektro-hidrolik-pnömatik aktüatörler (sistemi kontrol eden veya hareket ettiren motor) alıyor. Tam emiş ve egzoz valflerinin olduğu yere iliştirilen aktüatörler sayesinde mühendisler her silindirdeki yanmayı ayrı ayrı kontrol edebiliyor. Bu tasarım da aynı hacimde daha yüksek güçler elde edilebileceği anlamına geliyor.
McLaren 570S: Yollarda sürebileceğiniz bir süper otomobil
McLaren 570S’i sürmek için havaalanına ihtiyacınız yok. 562 beygirlik motor 100 km/sa hıza 3 saniyeden kısa sürede ulaşıyor (son hızı 320 km/sa). Karbon fiberden imal edilen kabiniyse sert virajlarda sürüşü daha stabil kılıyor. $184,900
2017 Chevrolet Bolt EV: Herkes için elektrikli araç
Uygun fiyatlı elektrikli araçlar 320 kilometrelik menzil bariyerini zar zor aştılar. General Motors (evet Tesla değil) bunu başaran ilk firma. Bütün olay pilde bitiyor. Bolt’un 288 hücreli, 60 kilovat saatlik lityum-iyon bataryası nikelden yardım alarak enerji yoğunluğunu arttırıyor ve 360 kilometreye kadar menzil sağlıyor. Kaput, kapılar, bagaj kapağı ve süspansiyondaki cömert alüminyum kullanımıysa aracın hafiflemesini sağlamakta. $37,495
4moms Self-installing Car Seat: Hata affeden çocuk koltuğu
ABD Ulaştırma Bakanlığı’na göre çocuk koltuklarının neredeyse yarısı yanlış monte ediliyor. 4moms’ın arkaya dönük koltuğu, montaj işlemini oldukça kolaylaştırıyor. Gövdesinde ivme ölçer ve jiroskopun bulunduğu 20 sensör motorlarla birlikte çalışarak kemerleri otomatik olarak geriyor. Taşıyıcı kısım gövdeyle birleşik olduğu sürece koltuk sürekli olarak bağlantıyı kontrol ediyor. Akıllı koltuk aynı zamanda oldukça estetik. $500
2017 Audi SQ7 TDI: Gecikmesiz Turbo
Turboşarjlar güçlü olduğu kadar devreye girmeden önceki gecikmeleriyle de meşhur. Audi SQ7 TDI’ın kullandığı 7 kilovatlık elektrik motoru sayesinde turboyu doldurmak için egzoz gazının keyfini beklemeye gerek yok. Formula 1’den ilham alınan teknoloji sayesinde turbo pervanesi 0.25 saniye içinde 70000 devire ulaşabilmekte. Elektrik tahrikli kompresör (EPC) sistemi şimdilik yalnızca Avrupa’da sunuluyor. $100,000 (€89,900)
Airbus APWorks Light Rider: 3-D Yazıcıyla Üretilmiş Motosiklet
APWorks Light Rider, pilin yaptığı ağırlığı bir nebze dengelemek adına tamamen 3D yazıcıyla üretilen hafif bir gövdeye sahip. Prototipin iskelet şeklindeki alüminyum şasisi ağırlıktan kısarak 30 kg seviyesine kadar inmiş. Bu da geleneksel üretim ağırlığından %30 daha hafif demek.
2016 Ford Mustang Shelby GT350R: Lightest Feet on a Car
Mustangler bir ara pick-up kamyonlarla ortak parçalar kullanıyordu. Şimdiyse bu klasik araç ultra hafif karbon-fiber jantlar üzerinde ilerliyor. Shelby’nin 19 inçlik jantları aynı model alüminyum jantlardan 7 kilo daha hafif. Azalan ağırlığın getirisi ise daha iyi ivmelenme ve daha iyi yol tutuş oluyor. Ancak azalan ağırlık sizi korkutmasın bu jantlar tıpkı uzay mekiklerindeki gibi seramik kaplamaya sahip. . $63,995 (Her bir jant $3,433-$4,053 )
HERE HD Live Map: En detaylı harita
Otonom araçlar yoldaki her ayrıntıyı yakalayacak detaylı haritalara ihtiyaç duyar. HERE firmasının dinamik olarak güncellenen yüksek çözünürlüklü canlı haritası şimdiden ABD ve Avrupa bölgelerinde 3 milyon kilometrelik veriyi kaydetti. Firmanın araç filosu 10 santimetrelik hata payıyla –GPS’ten 4 kat daha iyi- yolları kaydetmekte. Önümüzdeki yıl HERE, veritabanına kullanıcılardan gelen verileri de dahil etmeye başlayacak.
2017 Mercedes-Benz E-Class: Car Talk
Arabalar birbirleriyle konuşmaya başladıklarında Pixar karakterleri gibi görünmeyecekler. Araçtan araca iletişim (V2V) önümüzdeki 10 yıl içerisinde standart hale gelerek araçların aralarında şifrelenmiş radyo sinyalleriyle iletişim kurmalarını sağlayacak. Anlaşılan Mercedes o kadar beklemek istemiyor. E-class araçlar trafik güncellemelerini 4G ile bulut sunucuya göndererek aynı bölgedeki diğer E-class sürücülerini uyarıyor. Şimdilik Mercedes araçları arasında çalışmasına rağmen bu sistemin yolları daha güvenli yapacağı aşikar. $53,075
Tesla Autopilot: Robot Sürüş Dostunuz
Bu bahar döneminde yaşanan ölümcül kaza Tesla’nın otomatik pilotunun itibarına gölge düşürdü. Ancak bu sistem doğru şekilde kullanıldığında otoyol trafiğinde bundan daha iyisi yok. Donanımlar hiçbirimize yabancı değil: bir kamera, tampona takılmış radar, 12 adet ön ve arka ultrasonik sensör. Asıl sihir yazılımda: Diğer araçlardan gelen verilerle ve öğrenme kabiliyetiyle sistem kendini devamlı geliştirerek daha iyi manevralar yapabiliyor. $3,000-$3,500 Model S ve model X için opsiyonel
Çeviren : Kerem Boyalı
Bence TESLA’ya çok büyük haksızlık yapılıyor. Dünya üzerinde 2 araç varken bunların kaza yapması otomobil üzerine negatif etki yapmadıysa TESLA’nın otopilotu kaza yapınca da negatif etki yapmamalı. Kişiler zaten kaza riskini göze alarak bu kullanıma geçiyor.
Elon Musk: “Gardaş aldıysan meşını açacaksın pilotu” demiyor. Kişilerin ” yeni çıkanın hatalar barındırır” olabileceğini bilmesi ona göre kullanması gerekli. Daha yeni çıkmış bir yazılıma güvenip araç içinde “10 dönüm bostan yan gel yat Osman” mantığıyla hareket etmemesi gerekir.