Beslenme ve Yaşam Şeklini Değiştirmek, Sadece 8 Haftada 3 Yaş Gençleştiriyor

Görsel: USC Dornsife

Çığır açan yeni bir klinik deney, beslenme ve yaşam şeklinde yapılan değişimler sayesinde DNA metillenmesini dengeleyerek (Horvath 2013 DNAmAge saatiyle ölçülen) biyolojik yaşımızı sadece sekiz haftada üç yıldan fazla düşürebileceğimizi gösteriyor.

Türünde ilk olan ve hakem denetiminden geçen çalışma, yaşam şekli ile beslenmede yapılacak değişimler sayesinde biyolojik yaşımızın ani ve hızlı biçimde düşebileceğini ortaya seriyor. Yaşlanma, kronik hastalıklara yön veren ana etmen olduğundan, oluşan azalma sayesinde daha iyi, daha uzun yaşama şansı doğuyor.

12 Nisan’da yayımlanan çalışmada, yaşları 50-72 arasında değişen 43 sağlıklı yetişkin erkek üzerinde rastgellenmiş kontrollü bir klinik deney uygulanmış. 8 haftalık tedavi programında, deneklere beslenme, uyku, egzersiz ve dinlenme yönünden rehberlik sağlanmış. Takviye probiyotikler ve bitkisel gıdaların da yardımıyla, biyolojik yaşın önemli ölçüde azaldığı görülmüş: Kontrol grubuyla karşılaştırıldığında, üç yıldan daha fazla bir düşüş elde edilmiş.

Yale Üniversitesi Genom Analizi Merkezi’nin laboratuvar yardımı sağladığı çalışma, Helfgott Araştırma Enstitüsü’nce bağımsız şekilde yürütülmüş. Elde edilen sonuçlar, McGill Üniversitesi ile ABD Ulusal Doğal Tıp Üniversitesi’nde bağımsız analiz edilmiş.

Çalışmanın baş yazarı olan ve Bridgeport Üniversitesi Natüropatik Tıp Fakültesi’nde çalışan Dr. Kara Fitzgerald şöyle aktarıyor: “Bu birleşik müdahale programı, DNA metillenmesi adı verilen özel bir biyoloji mekanizmasını; özellikle de biyolojik yaşı büyük oranda haber verdiği belirlenen DNA metillenme kalıplarını hedef almak üzere tasarlandı. Görülen önemli etkinin sebebi, bizce bu odak noktası. Elde edilen ilk sonuçlar, şimdiye kadar biyolojik yaşı azaltma potansiyelinin incelendiği çok az miktardaki mevcut çalışmayla tutarlı görünüyor ve bu çalışmaları büyük oranda genişletiyor. Araştırma, güvenli bir ilaç dışı beslenme ve yaşam şekli programı ile kontrol grubu kullanımının sağladığı yaş azaltma boyutu sebebiyle benzersiz nitelikte. Şimdilerde elde edilen bulguları doğrulamasını umduğumuz daha büyük bir çalışmaya katılımcı topluyoruz.”

Bulgular Aging bülteninde sunuldu.

Impact Journals LLC. Ç: O.