Çok Uzaklardaki İki Gezegenin Atmosferleri Yaşamı Destekleyebilir

Kova Takım yıldızında bulunan iki gezegenin yaşamı destekleyecek atmosferleri olabilir. Gezegenleri gözlemlemek için Hubble Uzay Teleskobunu kullanan gök bilimciler bu iki gezegenin atmosferlerinin bir çok gaz gezegeninde olduğu gibi yaşanması zor atmosferler olmadığı sonucuna vardı.

TRAPPIST-1b ve TRAPPIST-1c ismindeki bu iki gezegen Dünya’dan yaklaşık 40 ışık yılı uzaklıkta. Muhtemelen bir kırmızı cüce yıldızın yaşama elverişli koşullara sahip bölgesinde yörüngedeler. Ayrıca, yakınlardaki 1000’den fazla kırmızı cüce yıldızın incelendiği bir çalışmada ortaya çıkan Dünya boyutundaki ilk gezegenler.

MIT’den Julien de Wit bir açıklamasında şunları ifade etti: “Dünya boyutundaki bu gezegenler gök bilimcilerin günümüz ve gelecekte planlanan teleskoplarla yaşama elverişli olup olmadıklarını ayrıntılı bir şekilde inceleyebilecekleri ilk gezegenler”. De Wit ve ekibi bulgularını 20 Temmuz’da Nature dergisinde yayımladı.

4 Mayıs’ta hem TRAPPIST-1b hem de TRAPPIST-1c birkaç dakika arayla güneşlerinin önünden geçtiler. Bu sayede gök bilimciler güneşin ışığının gezegenlerin atmosferinden nasıl geçtiğini gözlemleyebildiler. Ekip, bu gezegenlerin atmosferinde hidrojen ve helyumun egemen olmadığı sonucuna vardı. Eğer öyle olsaydı yaşam için uygun olmazdı. Bu ve diğer gezegenler üzerine gelecekte yapılacak çalışmaların yaşam için önemli olan karbondioksit ve su buharı gibi molekülleri araştırması ve yüzeydeki sıcaklık ve basıncı ölçmesi bekleniyor.