COVID-19’a Karşı Güçlü ve Solunabilir Koruma

UCSF

Dünya COVID-19 salgınını kontrol altına almak için aşıların çıkmasını beklerken, California Üniversitesi’nde çalışan bilim insanları SARS-CoV-2’nin (hastalığa sebep olan virüs) yayılışını durdurmada yeni bir yaklaşım geliştirmişler.

Yüksek lisans öğrencisi Michael Schoof’un önderliğindeki bir araştırma takımı, SARS-CoV-2’nin hücrelerimize bulaşmasına olanak sağlayan çok önemli bir mekanizmayı kısıtlayan, tamamen yapay ve üretime hazır bir molekül geliştirmiş. İki gün önce yayımlanan makalede aktarıldığı üzere canlı virüs kullanılarak yürütülen deneyler, söz konusu molekülün şimdiye kadar keşfedilen en kuvvetli SARS-CoV-2 antivirüsleri arasında olduğunu gösteriyor.

Araştırmacıların “AeroNabs” adını taktığı ve aerosol formül biçiminde test edilen bu moleküller, insanların bir burun spreyi ya da inhalatör ile kendi kendilerine uygulayacağı türden. Günde bir kez kullanılan AeroNabs, aşı bulunana kadar SARS-CoV-2’ye karşı güçlü ve güvenilir bir koruma sağlayabilir. Araştırma takımı, AeroNabs’ın üretimini ve klinik deneylerini hızlandırmak üzere ticari ortaklarla aktif görüşmeler yürütüyor. Eğer bu testler başarılı olursa; bilim insanları AeroNabs’ı yaygın hale getirip, COVID-19’u önlemek ve ona müdahale etmek için uygun fiyatlı, reçetesiz bir ürün sunmayı hedefliyor.

Jason Alvarez/San Francisco California Üniversitesi. Ç: O.