Singapur’daki Nanyang Teknoloji Üniversitesi’nde çalışan psikologlar, dışadönük insanlar ile bu kişilerin kelime seçimleri arasında bir bağlantı olduğunu bulmuşlar.
Bulgular, çevrimiçi kişilik tahmin araçlarında kullanılmak üzere daha kuvvetli dil belirteçleri geliştirilmesi gerektiğini gösteriyor. Bu araçlar, dijital pazarlama stratejilerini geliştirmek isteyen şirketler tarafından hızla benimseniyor.
Günümüzde pazarlama şirketleri, internetteki davranışlarına bağlı olarak tüketicilerin ne istediğini tahmin etmek üzere kestirimci algoritmalar kullanıyor. Şirketler ayrıca, doğrudan gözlemlenemeyen fakat hedefli reklamcılığın nasıl geliştirileceğine yönelik değerli fikirler sağlayabilen tüketici davranışlarının psikolojik yönlerini anlamak için, daha fazla veri ve makine öğrenimi kullanmaya da istekli.
Örneğin kendi kişiliğiyle uyuşan pazarlama mesajları, ‘dışadönük bir müşterinin’ ilgisini çekebilir. Perakende şirketleri de kendi ürünlerinin reklamını yaparken daha dışadönük ve yaratıcı bir dil kullanarak böyle müşterileri çekebilirler.
Fakat günümüzde pazarlama şirketlerince kullanılan mevcut kişilik tahmin araçları, kuramsal yönden sağlam tasarımların bulunmaması sebebiyle çok doğru sonuç vermiyor.
Çalışmada, dışadönük kişiler ile bu kişilerin belli kelime sınıflarını kullanma eğilimi arasında bağlantı bulunmuş. Sonuçlar, dışadönüklük ile “pozitif duygu kelimeleri” ve “sosyal süreç kelimelerinin” kullanımı arasında ufak kuvvetli bir bağlantı olduğunu gösteriyor.
Pozitif duygu kelimeleri, psikologlar tarafından duygusal olarak hoş bir durumu tanımlayan kelimeler (‘aşk’, ‘mutlu’ veya ‘mutluluk veren’ gibi) veya olumluluk ya da iyimserlik belirten (‘güzel’ veya ‘hoş’ gibi) kelimeler şeklinde tarif ediliyor. Sosyal süreç kelimeleri arasında ise ‘Ben’ haricinde kişi zamirleri ve ‘tanışma’, ‘paylaşma’ veya ‘konuşma’ gibi sosyal gayeleri gösteren kelimeler bulunuyor.
Nanyang Teknoloji Üniversitesi. Ç: O.