En Küçük Bitki Tozlayıcıyla Tanışın

Zararlı patojenleri, küfleri ve mantarları uzak tutmak için çiftçiler genelde tarım ürünlerini kimyasal maddeler kullanarak ilaçlar. Ancak Bee Vectoring Technology adlı şirket, zararlıları öldürmek için arıların bir tür mantar taşıdığı, çevre dostu bir alternatif yöntem geliştirmiş.

Normalde bir çiftçi 4 dönüm elma ağacını ateş yanıklığı denilen ve koca meyve bahçelerini yok edebilen hastalığa karşı korumak için 6 kilo streptomisinle ilaçlamak zorunda. Fakat bu yeni arı sisteminde, kovan girişindeki bir tepsi, arıların tüylü bacaklarını toz haline getirilmiş doğal bir mantar olan BVT-CR7 ile kaplıyor. Mantar endofitik (bitkinin içinde / üstünde yaşayabilen) yapıda olduğundan bitkiye zarar vermeden üzerinde yaşıyor ve parazitlerin, bakterilerin yerleşmesini önlüyor.

Arılar nektar ve polen peşinde dolaştıkça toz haline getirilmiş mantarı elma çiçeklerine taşıyor ve 4 dönüm elma bahçesi için 14 gram mantar yeterli oluyor. Ayrıca dağıtım yöntemi akıl almaz derecede verimli. 300 arıdan oluşan bir kovan 10 milyon çiçeğe mantarı dağıtabiliyor.

Bee Vectoring Technology’nin kurucusu Michael Collinson saha araştırmalarının, yöntemin arılara hiçbir zarar vermediğini gösterdiğini söylüyor. Hatta normalde karşılarına çıkacak tarım ilacı miktarını azalttığı için yararlı bile olabilir. Geçtiğimiz Mayıs ayında ABD Tarım Bakanlığı Koloni Çöküş Sendromu adıyla bilinen ve kovandaki işçi arıların kitlesel ölümüne yol açan olguda böcek ilaçlarının payı olabileceğini belirtti. “Eğer böcek ilaçlarının miktarını azaltırsanız,” diyor Collinson, “üzerindeki baskıyı azaltarak arı popülasyonuna yardım etmiş olursunuz.”