K›sa cevap Kötü muhakeme, az uyku, sıfır deneyim
Genç şoförlerin genelde görüş yeteneği mükemmel, refleksleri ise çok hızlı. Bununla birlikte kilometre başına gerçekleşen ölümlü kazaların büyük kısmından yaşlılar değil, gençler sorumlu. Bir araştırmaya göre, gençlerin ölümlü kazaya karışma riski, yaşlılara oranla üç kat yüksek. Bu durumu açıklamaya yönelik tahminler var. Bunlardan biri, gençlerin genelde ucuz ve küçük arabalar kullandığı ve daha çok geceleri araba sürdüğü. Ayrıca araba sürme deneyimleri az. Yorgunluk da bir diğer etmen olabilir. Zira gençlerin uykuya yetişkinlerden daha fazla ihtiyaç duyduğu düşünülüyor. Ne var ki uzmanlar ergenliğe özgü bir tehlikeye atılma arzusuyla toplum baskısının birleşimin de etkili olabileceğini söylüyor. Temple Üniversitesi’nden psikolog Laurence Steinberg, simülatörde araba kullanan gençlerin, yanlarında arkadaşları varken gaza daha çok bastıklarını ve sarı ışıkta geçtiğini ortaya çıkarmış. Sinirbilimciler de beynin prefrontal korteksinin ergenlik sırasında yeniden şekillendiğini, bunun da gençlerin direksiyon başında yaptıkları tercihleri etkileyebileceğini öne sürüyor. Ne yazık ki MRI taramaları, sürücü güvenliği konusunda bir şey söylemiyor.