Teknoloji devleri Apple, IBM ve Japon posta şirketi Japan Post Group, Japonya’nın yaşlı nüfusuna iPad ve özel uygulama dağıtmak üzere işbirliği kararı aldığını açıkladı. iPad’ler iMessage ve Facetime gibi klasik iletişim uygulamalarıyla gelecek ama üzerlerinde yaşlılara ilaç saatlerini hatırlatan, sosyal hizmetlere erişim sağlayan özel tasarlanmış uygulamalar da bulunacak. Japan Post Group bu teknolojinin pilot çalışmasını yaptıktan sonra aşamalı olarak iPad dağıtımına başlamayı ve 2020’ye kadar 5 milyon yaşlıyı iPad sahibi yapmayı planlıyor.
Yaşlılar yeni teknolojiyi benimsemede çok iyi sayılmaz ancak yıllardan beri iPad kullanıyorlar. Bu aygıtlar teknolojiden hiç anlamayan dedelerin, ninelerin bile fotoğraflar arasında dolaşmasını, küçük yazı tiplerini büyütmesini sağlıyor. Ancak iPad’in tek faydası bu değil; tabletler, yaşlıların zihinlerini genç tutuyor, onların kendilerini yalnız hissetmesini önlüyor. Nüfusunun %25’inden fazlası 65 yaş üstünde olan (ve bu konuda dünya rekorunu elinde tutan) Japonya için bu daha da önemli. Dahası, yaşlı nüfus oranı bir tek Japonya’da değil, tüm dünyada yükseliyor.
Bu girişimin ardındaki üç firma, yaşlıların karşı karşıya geldiği halk sağlığı sorunlarından bazılarını gidermeyi ve bir yandan da ülke ekonomisine katkı sağlamayı planlıyor. Japan Post Group’un CEO’su Taizo Nishimuro, yaptığı bir basın açıklamasında şöyle diyor: “Dünyada teknolojinin en önde gelen iki saygın lideriyle işbirliği yaparak yaşlılarımızı internet dünyasıyla tanıştırmayı, ilişkileri derinleştirerek faaliyetlerimizi genişletmeyi ve hem toplumun hem de ekonominin dokusunu güçlendirmenin yeni yollarını keşfetmeyi amaçlıyoruz.”