Özellikle ağır iş yapan kamyonlar olmak üzere elektrikli araçlar söz konusu olduğunda pil teknolojisinin taşıdığı kısıtlamalar, genelde bu teknolojinin yaygın şekilde benimsenmesinin önünde duran ana engel şeklinde görülüyor. Fakat yapılan yeni bir analizde, ticari kamyon filolarının yaygın şekilde elektrikli hale dönüştürülmesini önleyen unsurun; teşvik politikaları, şarj altyapısı ve elektrik fiyatları konusunda uygun politikaların bulunmaması olduğu aktarılıyor.
Los Angeles – California Üniversitesi ve ABD Enerji Bakanlığı’nın Ulusal Lawrence Berkeley Laboratuvarı’nda çalışan araştırmacılar yeni çalışmalarında, uzun mesafe kamyonları dizelden elektrikliye geçirmeye yardımcı olacak kamu politikalarına öncelik verilmesi gerektiğini belirtiyorlar. Eğer bu yapılırsa, iklim krizini ele alma ve yerel taşıt popülasyonu sebebiyle erken ölümlerin önlenmesi konusunda büyük kazanımların elde edilebileceği aktarılıyor.
Çalışmada elektrikli bir uzun yol kamyonuna sahip olmanın, dizel ile çalışan bir uzun yol kamyonuna sahip olmaya göre toplam maliyeti analiz ediliyor. Pil paketlerinin mevcut fiyatını kullanan ve uzun yolu 600 km olarak varsayan araştırmacılar, elektrikli bir uzun yol kamyonunun toplam mülkiyet masrafını mil başına (1,61 km) %13 düşürdüğünü ve elektrikli kamyonun ömrü boyunca 200.000 dolarlık net bir tasarruf sağladığını belirlemişler. Toplam mülkiyet masrafının analizinde, satın alma fiyatı ve kamyonun ömrü boyunca çıkan işletme maliyetleri hesaba katılıyor.
Araştırmacılar ayrıca gelecekte (daha aerodinamik bir tasarım ve azalan kirliliğin paraya dönüşmesiyle birleştirildiğinde) pil maliyetlerinde gerçekleşecek düşüşün, 2030 yılında mil başına toplam mülkiyet maliyetini (dizel uzun yol kamyonuna göre) %50 azaltacağını göstermişler.
Kiran Julin/ABD Enerji Bakanlığı – Ulusal Lawrence Berkeley Laboratuvarı. Ç: O.