Migren Nöbetlerinin Sonuna Az Kaldı!

Dünya üzerinde milyonlarca kişi migren ile yüzleşmek zorunda ve bu öldürücü ağrıyı dindirebilecek ilaç sayısı son derece kısıtlı. Yapılabilecek en önemli hamle, migreninizi neyin tetiklediğini bulmak ve ondan kaçınmak. Ancak bir kez tetiklendiği takdirde, migreni durdurmak için tıbbi yöntemler kaçınılmaz. Ancak son zamanlarda yapılan bazı araştırmalar, migren olmanızı engelleyecek ilaçların geliştirilebileceğine işaret ediyor. Bir ilaç şirketi ise bu doğrultuda ilk adımı attı bile.

Geçtiğimiz yıllardaki araştırmalarda kalsitonin geni ile alakalı peptit (CGRP) denen bir nörotransmitter ile migren arasında bağlantı bulunmuştu. Sinir hücrelerinden salgılanan CGRP kimyasalı, hücrelerin kendi aralarında iletişim kurmalarına yardımcı oluyor ve ağrı durumunda beyin damarlarını genişletiyordu. Beyin damarlarının genişlemesi durumu, migrenin en önemli sebeplerinden biriydi. Ancak yeni ilaç bu kimyasalın salınımını engelliyor ve böylece beyin damarları genişlemiyor.

Gözlemlerde migren hastalarına bu ilacı kullandırıldıktan sonra migren nöbetlerinde düşüşün olduğu fark edildi. Ancak firmanın yürüttüğü deneylerin sonuçları mükemmel değil. Bazı durumlarda katılımcıların yüzde 15inde hiçbir fark görülmedi. Ayrıca ilacın birçok yan etkisi de var.

Ancak her geçen gün araştırmacılar daha etkili tedavi yöntemleri keşfetmeye yaklaşıyorlar. Bu gelişme sadece bir şirketin yürüttüğü bir çalışma ve daha birçok şirket araştırmalarına devam ediyor.