Mutasyon Geçiren Baskın Koronavirüs Soyu Daha mı Bulaşıcı? Uzmanlar Hemfikir Değil

Dünya üzerindeki hiçbir patojen, koronavirüsten daha fazla takip edilmiyor.

Bilim insanları, virüsün nasıl değiştiğini takip etmek amacıyla virüs örneklerini düzenli şekilde toplayıp genlerini diziliyor. Bu takip, zamanla bir koronavirüs çeşidinin diğerlerinden daha yaygın olduğunu ortaya çıkarmış: yani, D614G adı verilen bir mutasyon barındıran virüs soyunun.

Houston Metodist Hastanesi’nde çalışan araştırmacıların yaptığı yeni ve henüz denetime girmemiş bir çalışmaya göre mutasyon geçiren bu soy, bu yaz orada görülen (Teksas’taki enfeksiyonların ikinci zirvesinde) neredeyse tüm COVID-19 enfeksiyonlarının sorumlusuymuş.

Yeni araştırmanın kıdemli yazarı James Musser, mutasyon geçiren ve glisin veya G amino asidi içeren bu soyun, esas soydan daha bulaşıcı olduğunu düşünüyor.

“G çeşidi canlılarda biyolojik yönden farklı bir şeyin olduğunu gösteren bulgular ağırlıkta” diyor Musser. “Daha kolay bulaşıyor.”

Musser’in araştırması, D614G mutasyonuna sahip koronavirüslerin, önceki kuşaklardan daha bulaşıcı olduğunu öne süren bir araştırma zincirinin son halkasını oluşturuyor.

Fakat diğer birçok bilim insanı bu kararı sorguluyor.

Sıradaki Soy projesinde çalışan genetikçi Emma Hodcroft, “Bu çalışma, söz konusu mutasyon hakkında zaten bildiğimiz şeye yönelik daha fazla kanıt sunuyor: Yani bunun en yaygın çeşit olduğuna” diyor.

“Bu durum, virüsün etkili bir şekilde mutasyon geçirdiği anlamına gelmiyor.”

Hodcroft’un takımı, koronavirüsün genetik değişimlerini salgının başından beri takip etmiş. Hodcroft, virüsün bulaşıcı ya da ölümcül olma miktarını anlamlı şekilde değiştirebilecek bir mutasyonu henüz belirleyemediklerini söylüyor.

Aylin Woodward/Business Insider. Ç: O.

1. Makale ABD’deki oraya musallat olan korona virüsü ile ilgili araştırmadan bahsediyor.
    Orada bir mutasyon olması demek diğer ülkelerdeki tiplerinde mutasyon geçirmiş olma olasılığını artırıyor. Aslında her ülkede ayrı ayrı virüsün durumu incelenebilse ve bunlar ortak bir çalışma grububda değerlendirilebilse daha doğru sonuçlara ulaşılır.