Addiction Research & Theory bülteninde yayımlanan bir araştırmaya göre, çocuklukta mutlu anıları olan ergenler genelde daha az alkol tüketiyor, daha az madde kullanıyor ve öğrenmekten keyif alıyorlar.
ABD’deki yaklaşık 2.000 lise öğrencisinden toplanan verilere dayanan çalışma, gençlerin geçmiş, şimdiki zaman ve gelecek hakkında nasıl hissettikleriyle sınıftaki davranışları arasında bir bağlantı olduğunu gösteriyor. Çalışmaya göre bu durum, karşılığında onların notlarını ve madde kullanım tehlikesini de etkiliyor.
Çalışmanın yazarları şimdi eyleme geçmenin gerektiğini; çünkü COVID-19 sebebiyle pek çok ergen gencin çevrimiçi derslerle boğuştuğunu, zihinsel açıdan ıstırap çekip içki ve maddeye yöneldiklerini söylüyor.
Araştırmacılar, öğretmenleri (ve anne babaları) öğrencilere daha olumlu bakış açıları geliştirmelerinde yardımcı olmaya ve onları öğrenmeye motive etmeye çağrıyor. Bu sayede, gençlerin olumsuz davranış sergileme olasılığı azalabilir.
Indiana – Purdue Üniversitesi’nde çalışan John Mark Froiland, “Okul, öğrenciler için sıklıkla bir stres ve kaygı kaynağı gibi görünüyor” diyor.
“Bu durum ise onları derslere katılmama, düşük notlar alma ve madde kullanma konusunda daha büyük tehlikeye atıyor.
“Pek çok ergen genç, COVID sırasında çevrimiçi öğrenme faaliyetlerine de katılmıyor veya düşük katılım seviyeleri sergiliyor.
“Fakat öğretmenler onlar ile daha olumlu ilişkiler kurmaya zaman ayırırsa, gençlerin öğrenmeye karşı hevesli olması ve içki ile madde kullanmaması daha muhtemel hale geliyor. Öğretmenler, öğrencilerin öğrendikleri her şeyi gerçekten değerli olarak görmesine yardımcı olabilir. Bu konuda anne babalar da bir pay sahibi.”
Yapılan çalışmalarda, çocukluklarına ve diğer zaman dönemlerine karşı dengeli bir tutum sergileyen ergenlerin, içki ve maddeden daha çok uzak durduğu ve akademik olarak daha fazla şey başardığı halihazırda gösterilmiş durumda. Bunlar, karamsar bakış açısına sahip olanlara kıyasla görülüyor.
Araştırma; öğrencilerin geçmiş, şimdiki zaman ve gelecek hakkındaki düşüncelerinin, madde kullanımı ile öğrenmeye yönelik davranışları nasıl etkilediğini belirlemeyi hedefliyor.
Taylor & Francis Grup. Ç: O.