Orbital Sciences şirketine ait Antares fırlatma aracının kalkış sırasında patlamasının ardından gözler hemen roketin ana motor donanımına çevrildi.
Antares roketinin ilk aşama roket motoru olan Aerojet Rocketdyne AJ-26, Sovyetler’in 1960’larda – 70’lerde yaptıkları NK33’ün yenilenmiş hali. Uzmanlar, Antares’in kalkıştan kısa süre sonra patlamasının faturasını 50 yıllık motor tasarımına kesiyor.
Gerçekten de, Orbital Sciences’ın açıklamasına göre bu felaketin sebebine yönelik soruşturmalar, iki AJ-26 motorundan birinde “turbo pompa bozukluğu” ihtimali olduğunu gözler önüne serdi. Firma, Antares’in gelecek versiyonlarında bu tür motor kullanmayacağını açıkladı. Ne var ki NASA’yla yaptığı anlaşmaya göre Orbital Sciences’ın Uluslararası Uzay İstasyonu’na en az beş servis görevi daha yapması gerekiyor. Firmanın bunun için gerekli roketleri hangi üreticiden satın alacağı şu an bilinmiyor.