Sanatçı Laboratuvarda İnsan Eli İskeleti Geliştiriyor

Laboratuvar Yapımı El Amy Karle, kök hücrelerin bu yapı üzerinde zamanla gelişeceğini ve kemikleşeceğini umuyor. Elin yapısındaki gözeneklerin boyutları sadece 0.45 mm.

Amy Karle Bedenle Teknolojiyi Birleştirmeyi Hedefliyor

Laboratuvar Yapımı El

Yeni medya sanatçısı Amy Karle bilimden hep etkilenmiş. Annesinin tıbbi araştırma laboratuvarının etrafında büyümüş ve üniversitede genetik mühendisliği okumuş. Öncesinde; düşüncelerine yoğunlaştığında, bilgisayarın kendi fizyopsikolojik geribildirim haritasını çıkardığı bir sanat icra eden Karle, şimdilerde iskelet benzeri bir insan eli geliştiriyor.

Sanatçı Amy Karle büyüyen iskeletimsi bir insan eli yetiştiriyor.

Bu yaratıcı sürecin ilk adımında, Karle ve uzmanlardan oluşan ekip, dijital örnek için temel olarak bir kadın eli iskeleti incelediler. Sonra örneğe, taklit kemiği oluşturacak olan gözenekleri ve diğer mikro yapıları yerleştirdiler. Karle bu yapıyı, ayrışabilir zehirsiz hidrojel üzerine üç boyutlu çıkardı. Sonunda ekip hidrojeli insan kök hücreleriyle tohumlandırdı ve tasarıyı canlı tutacak konteynere, biyoreaktöre yerleştirdi. Gelecek iki yıl boyunca Karle hücrelerin yapı üzerinde gelişip kemikle bütünleşmesini arzu ediyor.

Karle, “Hücrelerin kendi zihinleri var mı yok mu göreceğiz. Geride durup eserin kontrolü ele almasına izin vermek istiyorum.” diyor.

Çalışmasının, tıbbi amaçlı kemik geliştiren bilim adamlarına ilham vermesini diliyor. “Bu tip araştırmalara dikkat çekme fırsatına sahibim.” diyor. Bu el aynı zamanda, laboratuvarda vücut bölümleri meydana getirmeyle ilgili soruları artırıyor. Karle, obje oluşturabilmemiz için artık cansız materyalleri dönüştürmemizi gerektirmeyen çok heyecan verici bir zamanda olduğumuzu söylüyor.

Çeviren: Zeynep Seziş