SpaceX’in İlk İnsanlı Uçuşu Gerçekleşti. İşte Dünkü Canlı Yayın

SpaceX, Ocak ayında Falcon 9 roketiyle gerçekleştirdiği test uçuşuyla, kapsülün acil durum kaçış sistemini başarıyla test etmişti.

SpaceX’in ilk insanlı uzay görevi dün uzaya fırlatıldı. SpaceX’in bu tarihi uçuşu; Popular Science Türkiye Youtube kanalında astrofizikçi Dr. Umut Yıldız ve Damla Pekgöz’ün katıldığı yayınla dün canlı olarak verildi. İşte tarihi uçuşla ilgili tüm detaylar ve canlı yayın kaydı:

SPACEX’İN İLK İNSANLI UÇUŞU

27 Mayıs’ta planlanan uçuşun yağış nedeniyle ertelenmesi sonrası SpaceX’in ilk insanlı uçuşu saat kaçta sorusu merak konusu olmuştu. SpaceX‘in ilk insanlı roketi dün akşam fırlatıldı. Uluslararası Uzay İstasyonu ile kenetlenecek olan bu roketle, tarihte ilk kez uzaya özel bir şirket tarafından insan yollandı ve yeni bir dönem böylece başladı.

SPACEX’İN İLK İNSANLI UÇUŞU CANLI YAYINDA

Popular Science Türkiye olarak ilk fırlatma denemesini canlı olarak yayınlamıştık. Dün akşam ise geçen sefer olduğu gibi yazarımız astrofizikçi Dr. Umut Yıldız ve Damla Pekgöz, Popular Science Türkiye Youtube kanalında (PopularScienceTR) saat 21:00’den itibaren canlı yayınla bu tarihi anı izleyicilerle buluşturdu.

Dünkü tarihi ana tanıklık etmek için aşağıdaki linkten canlı yayınımızı izleyebilirsiniz.

ASTRONOT MASSİMİNO İLE CANLI RÖPORTAJ

Fırlatma öncesinde Dr. Umut Yıldız ve Uzay Teleskobu Hubble’ı tamir eden eski astronot Mike Massimino’nun gerçekleştirdiği röportajı da Türkçe altyazılı olarak izleyebilirsiniz.

İNSANSIZ FIRLATMA BAŞARILI OLMUŞTU

ABD’li astronotlar Doug Hurley ile Bob Behnken’i UUİ’ye (Uluslararası Uzay İstasyonu) taşıyacak olan Crew Dragon isimli SpaceX kapsülü, dün akşam Florida’daki NASA’ya ait olan Kennedy Uzay Merkezi’nden SpaceX’in ürettiği Falcon 9 roketiyle fırlatıldı.

Her ne kadar bu uçuş özel bir şirket tarafından gerçekleştiriliyor olsa da; Crew Dragon için NASA’nın SpaceX’e 3,1 milyar dolar, Boeing’e ise 4,5 milyar dolar verdiği biliniyor. SpaceX, Crew Dragon kapsülünü astronotsuz olarak geçen yıl başarıyla uzay istasyonuna fırlatmıştı.