Üniversite Sınıflarında ‘Uzaktan Bulunma’ Robotları, Sınıfta Olmanın Yeni Yolu mu?

0

Oregon State Üniversitesi’nde yapılan ve daha COVID-19 vakaları görülmeden önce; 3 Şubat’ta yayımlanan yeni bir çalışmaya göre telebulunma (uzaktan orada bulunma) robotları, uzaktan öğrenim gören üniversite öğrencilerinin kendilerini daha fazla sınıfın bir parçası gibi hissetmesine yardımcı olabilir.

Bulgular, dünya çapında COVID-19 kaynaklı uzaktan eğitime geçildiği göz önüne alındığında özellikle önem taşıyor. Salgın, normalde sınıflarda ve laboratuvarlarda olacak pek çok öğrenciyi uzaktan eğitim görmeye mecbur bıraktı.

OSÜ Mühendislik Fakültesi’nde çalışan Naomi Fitter öncülüğünde ve ABD Ulusal Bilim Vakfı desteğiyle yapılan çalışmada, derslere üç şekilde katılan üniversite öğrencilerinin deneyimleri inceleniyor. Katılma şekillerinin ise bizzat, bir uzakbulunma robotu yoluyla ve canlı yayın, kaydedilmiş dersler ve sorulan sorularla derse katılmak gibi uzaktan öğrenme araçlarıyla gerçekleştirildiği belirtiliyor. Bulgular, Robotics and Automation Letters bülteninde yayımlandı.

İncelenen 18 mühendislik öğrencisinin tercihleri de uzaktan öğrenim araçları ve bizzat katılım arasında bölüştürülmüş. Çalışmada yer alan dört dersin okutmanı da öğrencilere bizzat öğretmeyi tercih etmiş.

Fakat okutmanlar, uzaktan öğrenmede uzakbulunma robotlarının, uzaktan öğrenme araçlarına göre daha tercih edilebilir olduğunu düşünmüşler. Öğrenciler de robotlar sayesinde daha katılımcı, daha kendilerini ifade edebilir ve daha kendilerinin farkında olduklarını görmüşler.

Fitter’ın belirttiğine göre, salgın öncesinde bile Birleşik Devletler’deki üniversite öğrencilerinin %14’ü sadece internetten eğitim alıyor ve bir diğer %15’i ise en azından bazı zamanlar uzaktan öğrenim teknolojilerini kullanıyormuş.

Steve Lundeberg/Oregon State Üniversitesi. Ç: O.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz