Yeni Tahminlere Göre, Galaksimizde Dünya Benzeri Altı Milyar Gezegen Olabilir

Tasvir: NASA

British Columbia Üniversitesi’nde çalışan gökbilimcilerin, NASA’nın Kepler görevinden aldıkları verilerle yaptıkları yeni tahminlere göre; Samanyolu galaksisinde Güneş benzeri her yıldız başına Dünya benzeri bir gezegen bulunuyor olabilir.

Bir gezegenin Dünya’ya benzemesi için kayalık olması, yaklaşık Dünya boyutunda olması ve Güneş benzeri (G tipi) yıldızların yörüngesinde bulunması gerekiyor. Ayrıca, kendi yıldızının yaşanabilir bölgesinde gezmesi gerekiyor; kayalık bir gezegen, bu aralıktaki mesafelerde yüzeyinde sıvı su (muhtemelen de yaşam) barındırabilir.

Dün The Astronomical Journal bülteninde yayınlanan yeni çalışmanın eş yazarı Michelle Kunimoto şöyle söylüyor: “Benim hesaplamalarım, G tipi yıldız başına Dünya benzeri 0.18 gezegen şeklinde bir üst sınır koyuyor. Farklı yıldızların etrafında farklı tür gezegenlerin ne kadar yaygın olduğunu tahmin etmek, gezegen oluşumu ile evrim teorileri üzerinde önemli kısıtlar sağlayabilir ve ötegezegenler bulmaya yönelik gelecekteki görevlerin en uygun hale getirilmesine yardımcı olabilir.”

Üniversitede gökbilimci olan Jaymie Matthews’e göre; “Samanyolu galaksisinde 400 milyar kadar fazla yıldız var ve bunların yüzde yedisi G tipi. Yani galaksimizde, yaklaşık altı milyar yıldızın Dünya benzeri gezegeni olabilir.”

British Columbia Üniversitesi/ScienceDaily. Ç: O.