Yukon’daki Donmuş Topraklarda Bulunan 57.000 Yıllık Yavru Kurt

Yukon Belediyesi

Kanada’nın Yukon bölgesinde donmuş çamurdan oluşan bir duvara su tutan bir altın madencisi, sıradışı bir şey keşfetmiş: Donmuş topraklarda 57.000 yıldır hapsolan ve mükemmel derecede korunmuş bir kurt yavrusu. Yerel Tr’ondëk Hwëch’in halkının Zhur adını verdiği bu yavrunun kayda değer durumu; araştırmacıların kurdun yaşı, yaşam biçimi ve çağdaş kurtlarla ilişkisi hakkında bir sürü fikir edinmesini sağlamış. Bulgular, 21 Aralık’ta Current Biology bülteninde yayımlandı.

Çalışmanın birinci yazarı ve Des Moines Üniversitesi’nde yardımcı anatomi profesörü olan Julie Meachen, “Bu dişi kurt, şimdiye kadar bulunan en eksiksiz kurt mumyası. Temelde %100 bozulmamış; sadece gözleri yok” diyor. “Ayrıca böylesine tam oluşu, kendisi üzerinde çok sayıda inceleme yürütüp yaşamını yeniden oluşturmamıza olanak sağladı.”

Araştırmacıların Zhur’a yönelik cevap bulmaya çalıştığı en önemli sorulardan birisi de, kurdun her şeyden önce bu donmuş toprakta nasıl muhafaza olduğu. Donmuş toprakta bir mumya oluşması için, benzersiz koşulların bir araya gelmesi gerekiyor.

“Yukon’da böyle mumyalar pek bulunmuyor. Hayvanın, zeminin sürekli donuk olduğu bir bölgede ölmesi ve tıpkı diğer herhangi bir fosilleşme sürecinde olduğu gibi çok hızlı toprağa gömülmesi gerekiyor” diyor Meachen. “Eğer donmuş bozkırda çok uzun süre kalırsa, çürür veya yenir.”

Cell Basın. Ç: O.