10 Milyon Yıldız İçinde Uzaylı Teknolojisini Andıran Hiçbir Şey Yok

Vela süpernova kalıntısı. Harel Boren/PBase, CC BY-SA 4.0

Dün yayımlanan bir araştırmaya göre gökyüzünün güney kısmında bulunan bir bölgeyi kapsamlı şekilde arayan bilim insanları, düşük radyo frekanslarıyla yapılan ölçümlerde uzaylı teknolojisine yönelik bir ipucu bile tespit edilemediğini söylüyor.

Avustralya’daki Murchison Geniş Alanlı Teleskop Dizisi (MWA), şimdiye kadar dünya dışı zeka üzerine yapılmış en derin ve en geniş ölçümde; Vela bölgesinde ikamet eden en az 10 milyon yıldızın arasında, teleskobun menzilinde bulunması beklenebilecek teknoloji işaretlerinden hiçbirini bulamamış.

MWA, bu şekilde 4.096 tane ikiz kutuplu antenden oluşuyor. Dragonfly Medya

Fakat Uluslararası Radyo Gökbilim Araştırma Merkezi’nin (ICRAR) ortaklarından Curtin Üniversitesi’nde çalışan gökbilimci Chenoa Tremblay ve Steven Tingay, sonuçlarının umut kırıcı olmadığını söylüyor.

Bunun yerine araştırma; dünya dışı zeka (SETI) arayışının, başka astrofiziksel gözlemler yaparken ne kadar kolay şekilde ve neredeyse tesadüf eseri yürütülebildiğini gösteriyor.

SETI gerçekten çok meşakkatli bir şey. Bir uzaylı medeniyetinin olup olmadığını, olsa bile bunların ne tür bir teknoloji geliştirebileceğini hiç bilmiyoruz. Bu yüzden onları, bildiğimiz şeylere dayandırıyoruz; yani kendi teknolojimize ve kuramlarımıza. MWA’nın durumunda ise bu, FM radyoya benzer frekanslardaki radyo sinyalleri anlamına geliyor.

Dünya’da, iyonosferden çok düşük radyo frekansları (VLF) “sızabiliyor” ve bunlar, kendi uzay araştırma araçlarımız tarafından yakalanıyor. NASA’nın Kutup uzay aracının 1996 yılında kaydettiği yukarıdaki seste, böyle bir örneği duyabilirsiniz. Bu VLF yayımlarının, gezegenimiz etrafında dev bir baloncuk oluşturduğu bulunmuş.

Eğer uzaylılar varsa ve onlar da böyle sinyaller oluşturuyorsa ve bu sinyaller yeterince kuvvetliyse; araştırmacılar, onları tespit edebileceğimize inanıyor. Fakat tespit edebilirsek, belli ki bu tespiti Vela takımyıldızı civarında ve MWA ile yapmayacağız.

Michelle Starr/ScienceAlert. Ç: O.