Genetiğiyle Oynanmış E.coli Örümcek Ağı Örüyor

Escherichia coli (E. coli)’nin besin zehirlenmesine ve diğer başka hastalıklara yol açmasından ötürü kötü bir şöhreti var. Fakat E. coli’nin hepsi zararlı değildir hatta birçok zararsız çeşitleri vardır ve her yerde bulunurlar.

New Scientist‘in raporuna göre, Almanya’daki Bayreuth Üniversitesi’nden bir grup bilim insanı, örümcekten aldıkları ağ yapılmasını geni E.coli‘ye aktararak bakterinin ağ üretmesini sağladı. Daha sonra bu ağları temizleyip örerek gerçek örümcek ağı kadar sert hale getirdiler.

Fakat bakteri ağı ile örümcek ağı arasında bazı farklar var. Örümcek ağları hala daha dayanıklı, fakat E.coli’nin ürettiği ağ daha esnek. Hala neden orijinalinden daha esnek olduğu düşünülüyor.

Çalışmaları Advanced Materials’da yayınlanan araştırmacılar, bu ağın, elastikliğinden ötürü, arabalardaki hava yastıklarında kullanılabileceğini düşünüyor. Tabii ki şuanda bu ağ kullanılarak bir şeyler üretmek için çok erken.

Bu arada, örümcek ağının tahtına deniz minareleri tarafından el konulmuştu. Belki de araştırmacıların sonraki hedefi deniz minarelerinin dişlerini incelemek olur.