Yeni Biyofilm ve Akıllı Telefonlar Doktorların Yeni Asistanı Olacak

Eğer boğazınızda bir sorun olduğunu düşünüyorsanız doktora gider muayene olursunuz. Fakat uzak bölgelerde yaşayan insanlar için istenilen her zamanda doktora gitmek hiç de kolay değil. Fakat Florida Atlantic Üniversitesi’nden bir grup bilim insanı, vücuttaki bakteri ve virüsleri tanıyabilen hassas bir bant geliştirdi. Bu film evde rahatça kullanılabilir. Bu bant uzak bölgelerde kullanılabilir ve doktorlar hastaları uzaktan muayene etme fırsatı bulabilir. Araştırma Scientific Reports dergisinde yayınlandı.

Bu aleti kullanmak da çok basit, teşhis için hastaların esnek lastik ile kaplanmış selüloz kağıda kan ve ya tükrük örneği bırakması yeterli. Her film özel bir bakteri ve ya virüs türünü tespit etmek için üretilmiş. Eğer vücutta filmin aradığı virüs/bakteri varsa nano parçacıklar onların çevreside yoğunlaşıyor ve hücreler mavi rengi almaya başlıyor. Bunun ardından hastalar akıllı telefonlarındaki uygulama ile fotoğraf çekerek bu fotoğrafı doktor teşhis yapması için yolluyorlar. Sağlık profesyonelleri ise, nerede oldukları hiç önemli değil, örneğin renklenmesine bakarak teşhisi kolayca yapabiliyorlar. Ayrıca filmi üretmek, benzer biyofilmler üretmekten daha kolay ve daha ucuz.

Ayrıca araştırmacılar sadece hastalık teşhisi için değil, besinlerin içerisindeki besin zehirlenmesine sebep olabilen bakterilerin saptanması için de biyofilmi kullanmak istiyor.

1-newbiosensin