İnsanlar Daha Önce Keşfedilmemiş Bir Yağ Türüne Sahip

Vücutta gerekli miktarda yağ bulunması iyi bir şey, ama her şeyin fazlası zarar. California San Francisco Üniversitesi’nden bir grup bilim insanı bu yağın hücresel bileşimini, obezite ile savaşmak üzere üretecekleri yağ eritici aşılar için araştırdı. Bu etkileyici araştırma Nature Medicine dergisinde yayınlandı.

Sağlıklı olmayan yağlar “beyaz yağ” olarak isimlendiriliyorlar. Bu yağlar, sırf enerji depolayan hücresel damlalar gibi. Sağlıklı yağlar ise “kahverengi yağlar”. Bu yağ çeşidinde hücreler daha küçük ve mitokondri içeriyorlar, bu sayede yağ bekletilmeden enerjiye dönüştürülüyor. Bunlara ayrıca “bebek yağlar” da deniliyor ve kış uykusuna yatan hayvanlarda da bulunuyor. Araştırmacılar yetişkinlerin de kahverengi yağlata sahip olduğunu biliyor tabii ki fakat bunların bebeklerin sahip olduğu yağlar ile aynı mı olduğunu ya da farklı bir şey mi olduklarını bilmiyor.

Bahsi geçen araştırmada bilim insanları yetişkin insanlardan kahverengi yağ hücreleri aldı ve bunları klonladı. Klonlamanın ardından protein analizlerine geçildi ve görüldü ki bu yağlar beyaz yağları yakarak onların yerini alıyorlar! Muhteşem değil mi! Ekip bu yağlara “bej yağlar” ismini verdi.

Bunu anlamakla birlikte, ekip hangi durumun bej yağları bu sürecin içine kattığını düşünmeye başladı. Asıl amaç ise kötü yağları iyi yağlara çeviren ilaçlar geliştirmek.

beige-fat-infographic