Hız tümsekleri, havanın daha çok kirlenmesine sebep oluyor.
İngiltere’deki hız tümsekleri, hükümetin kirliliği azaltma planlarının bir parçası olarak ülkedeki yollardan kaldırılabilir.
Arabaların tekrar tekrar yavaşlamasını ve hızlanmasını önlemek amacıyla trafiği hafifleten diğer önlemler de kaldırılabilir. Arabalar, bu önlemler yüzünden dışarı pompaladıkları zararlı gazların miktarını neredeyse iki katına çıkarıyor.
Sürücülük teşkilatları, trafik sıkışıklıklarını azaltarak ve sürücüleri gizli vergilerle cezalandırmak yerine sabit bir hızda gitmeleri için teşvik ederek kirliliği azaltmaları konusunda bakanlara baskı yapıyordu.
10 milyona kadar dizel araç sahibine, bazı şehir bölgelerinde araç sürmeleri için “zehir vergisi” adı altında günlük 20 Sterlin’e kadar harç ödemeleri gerekeceğinin söylenmesi bekleniyor.
Bu gelişme, son İşçi Partisi hükümetinin dizel almaları için teşvik ettiği sürücülerin öfkesine yol açtı. İşçi Partisi hükümet üyeleri, o zamandan beri bunun büyük bir hata olduğunu itiraf etmişlerdi.
Hükümet, Yargıtay’ın mevcut stratejinin yasal gereksinimleri karşılamadığına hükmetmesinden sonra, hava kalitesini iyileştirme tekliflerini yeniden düşünmeye zorlanmıştı.
İngiltere Çevre Bakanlığı ve Gıda ve Şehir İşleri (Defra) mahkemeye ortak ve yeni bir plan sundular.
Çevre Bakanlığı Sözcüsü Michael Gove, kirliliği azaltma planlarının bir parçası olarak yerel kurullara hız tümseklerini hurdaya ayırmalarını söyledi.
Bay Gove, belediyelerin, “trafik akışını en iyi hale getirmek için, örneğin yoldaki tümsekleri kaldırmayı düşünmek gibi, yol düzenlemelerini ve bağlantı noktalarını iyileştirmeyi” öncelik haline getirmeleri gerektiğini söyledi.
Ayrıca dizel araçların sahiplerine yeni bir vergi gelebilir. Bakanlar, kurulların sürücüler üzerinde yeni ücretler sunmadan önce, yol düzenlemelerini değiştirmek gibi diğer yöntemleri kullanmalarını istediklerini söylüyorlar.
Çevre Bakanlığı ve Gıda ve Şehir İşleri tarafından yayınlanan 98 sayfalık belge, son yıllarda artan yol kenarlarındaki nitrojen dioksit seviyelerini azaltma planlarını yansıtıyor.
İngiltere’deki pek çok şehir artık kirlilik sınırlarını ihlal ediyor ve her yıl on binlerce ölüm hava kirliliğine bağlanıyor.
Hız tümseklerinin, araçların tekrar tekrar yavaşlamasına ve hızlanmasına sebep olarak salımları iki katına çıkardıkları söyleniyor. Imperial College London’daki bilim insanlarının yaptığı araştırma, dizel bir arabanın hız tümseklerinde sürüldüğü zaman, daha dar ve sığ olan “yol minderlerinde” sürülmeye göre yüzde 98 daha fazla nitrojen dioksit saldığını gösterdi.
Acil durum hizmetleri, hız tümseklerinin ayrıca acil çağrılara cevap veren ambulansları, itfaiyeleri ve polis arabalarını geciktirebildiğini söyledi.
Ancak yol güvenliği için mücadele edenler tümseklerin, içinde yakındaki okulların da bulunduğu yerleşim bölgelerinde arabaları yavaşlatma ve bu yüzden hayat kurtarma konusunda çok önemli olduklarını söylüyorlar.
Kraliyet Kaza Önleme Derneği’nde yol güvenliği başkanı olan Kevin Clinton şöyle söylüyor: “Yol kazalarını azaltmada etkili bir yöntem olduğu kanıtlanan hız tümseklerini azaltmak, özellikle yayalar, bisikletçiler ve çocuklar olmak üzere bütün yol kullanıcıları için tehlikeyi artıracaktır. Bunlar, yollarımızdaki ölüm ve yaralanmaların son birkaç yılda çok büyük oranda azalmasının önemli sebeplerinden bir tanesi.”
Strateji, yerel kurulların trafiğin yoğun olduğu yolları kullanan dizel araç sürücülerine vergi koymasına ve bu kişileri trafiğin en yoğun olduğu saatlerde bazı yollardan men etmesine olanak sağlayacak.
Yavaşlamak ve hızlanmak, sabit bir hızda gitmekten daha fazla yakıt harcanmasına neden oluyor.
Daha dik olan ve bütün yol boyunca uzanan hız tümsekleri, sürücüleri araca zarar vermekten kaçınmak amacıyla doğrudan yavaşlamaya zorlarken, minderler normalde yol boyunca iki veya üçlü gruplar halinde yerleştiriliyor ve çok daha sığ eğime sahip olup, daha az yavaşlama gerektiriyorlar.
Öne sürülmesi beklenen diğer seçenekler arasında, trafik ışıklarının daha iyi şekilde dizilmesi ve böylece sürücüler hız sınırları içerisinde sürdükleri zaman kırmızı ışıklar yerine yeşil ışıklara varmaya devam etmelerini sağlanmasının yer alması bekleniyor.
Ancak önerilerde, daha eski olan dizel araçlar için bir hurdaya çıkarma planının bulunması beklenmiyor.
AA yol yardım hizmetleri, hükümetin, daha eski dizel araçları olan sürücülere onları daha yeni ve daha temiz araçlara geçmeye teşvik etmek amacıyla bir hurdalık ücreti ödemesi için baskı yapıyor ve kirlilik vergilerinin “meseleyi tamamen ıskaladığını” iddia ediyor.
En kötü kirleticilerin, daha eski otobüsler, kamyonlar, arabalar ve kötü bakılan arabalar olmaya eğilimli olduğunu söylüyor. AA’nın başkanı Edmund King şöyle söylüyor: “Hükümet ve yerel kurullar, sadece bütün dizelleri şeytan gibi göstermek yerine, hava kalitesi meselelerini daha duyarlı ve bilimsel bir şekilde ele almalı.”
Başkan Theresa May, dizel araba sürücülerine maddi yardım verilebileceğine işaret etti çünkü İşçi Partisi 2001 yılında sürücüleri dizel araba satın almaya teşvik için vergi kesintileri sunmuştu.
Daha sonra, dizel araçların benzinli araçlardan dört kat daha fazla nitrojen dioksit ve 22 kat daha fazla katı parçacık ürettiği ortaya çıkmıştı.
Şu anki yeniden düşünüşe mecbur bırakan Yargıtay davasını, çevresel mücadele grubu ClientEarth açmıştı. Grup, araba üreticilerinin, kirlilik yaratan dizel arabaları geri çağırmak ve terfi ettirmek için ödeme yapmaya zorlanması gerektiğini söylüyor.
The Telegraph, The Independent