Havacılık şu sıralar kötü zamanlar geçiriyor: İnsanlar, salgın yüzünden uçak yolculuğu yapmaktan korkuyor ki bu; anlaşılır bir durum. Ayrıca havayolları, 747 gibi sevilen fakat yaşlanan uçaklarını zamanından önce emekliye ayırıyor. Uçaklar havalanmıyor ve hava trafiği düştü. Danışmanlık şirketi Oliver Wyman’ın bir önceki yılın aynı dönemini temel alarak yaptığı bir hesaplamaya göre, hava seyahatine yönelik talep küresel ölçekte yüzde 65 ila 70 düşüş göstermiş.
Fakat havacılık hayranları için olumlu bir şey var: Microsoft, ünlü Flight Simulator oyununun 2006’dan beri ilk defa yeni bir sürümünü çıkarıyor. Sanal uçuş canlandırıcısının kökeni, 1982 yılına kadar uzanıyor. Üstelik elimizdeki bilgilere göre yazılımın canlandırdığı dünya, uçak ve uçuşlar göz kamaştırıcı olmakla kalmayacak; aynı zamanda büyük ölçüde doğru ve gerçekçi de olacak.
Sanal biçimde canlandırılan dünyada binlerce havalimanı ve 2 trilyon oyun içi nesne (ağaçlar gibi) bulunuyor. Manzara ve binaların yanısıra dalgalar gibi doğal unsurları oluşturmak için; gerçek bilgiler, yapay zeka ve yazılımsal fizik mimarisinden meydana gelen bir karışımın kullanılması gerekmiş.
Örneğin; üç boyutlu binaların nasıl modelleneceği, bunlar hakkında ne tür görsel verilerin halihazırda mevcut olduğuna bağlıymış. Sistem Bing Haritalar’ı ve bazı şehir merkezleri için ise şehir görüntülerinin önceden mevcut olan üç boyutlu fotoğraflarını kullanıyor. Bu türden zengin görsel bilgiler, fotogrametri şeklinde adlandırılıyor. Simülatör, New York veya Seattle gibi şehirlerde mevcut olduğu zaman bu fotogrametriyi bünyesine dahil edebiliyor.
Rob Verger/Popular Science. Ç: O.