Çoğu kullanıcı, Facebook taşınabilir platformlarda ana uygulaması ile mesajlaşma uygulamasını ayırdığında durumdan oldukça şikayetçi olmuştu ancak belki de yeni eklenen özellik ile kullanıcıların kızgınlığı bir nebze de olsa azalabilir. Yeni özellik ile Uber uygulaması, sosyal devinin mesajlaşma uygulaması olan Messenger’e dahil edildi. Bu özelliği kullanmanız için yapmanız gereken tek şey adresi paylaşmak, üzerine dokunmak ve bir sürücü aramak.
Kullanıcılar, Messenger üzerinden gerçekleştirecekleri ilk seferlerini ücretsiz olarak gerçekleştirme şansına sahip olacaklar (20 ABD Doları’na kadar olan tutarlarda). Bu kampanya hem yeni hem de eski üyeler için geçerli olacak. Uber’a yeni üye olmak isteyenler ise bunu Messenger vasıtasıyla yapabilecekler.
2015 yılında, birçok uygulama sahip oldukları kullanıcıları kaybetmemek ve kullanıcıları için her şeyin merkezi olan bir uygulama hâline gelebilmek için bir sürü yenilik yaptılar. Örnek vermek gerekirse Snapchat’in Discover (Keşfet) bölümü, kullanıcıların dünyada olan bitenden haberler ve videolar vasıtasıyla haberdar olmalarını ve bunu yaparken de kullanıcıları uygulamanın içinde tutabilmeyi amaçlamaktaydı. Bu yolda atılan adımlara örnek olarak Facebook’un Messenger uygulamasıyla Everlane üzerinden alışveriş yapma imkanı tanıması ve Hyatt’ın müşteri ilişkileri hizmetlerinin gerçekleştirilmesini sağlamasını verebiliriz.
Facebook’un uygulamalarının içine üçüncü parti yazılım ortaklığı entegre etme girişiminin Uber ile sınırlı kalmayacağını söyleyebiliriz. Bu ortaklıkların Lyft, Gett ve diğer taşımacılık uygulamalarıyla genişletileceğini öngörebiliriz. Facebook belki de Messenger uygulamasını üçüncü parti uygulamaların bulunabildiği ve bu uygulamalarla alışverişlerin gerçekleştirildiği, biletlerin alındığı ve akıllı ev eşyalarının kontrol edildiği bir platform haline getirebilir.
Şimdilik bu özellik sadece Amerikalı kullanıcılara açık olacak ancak hizmetin Uber ve Facebook’un faaliyet gösterdiği dünyanın her yerine zaman içerisinde ulaşacağını söyleyebiliriz. Bir basın açıklamasında Facebook durumu şöyle özetledi: “Servis şu anda hâlâ test aşamasında ve yalnızca ABD’de Uber’ın olduğu bazı bölgelerde kullanıma açık durumda. Yakın zamanda daha fazla ülke ve daha fazla partner, sistemimizde yer alacak.”
Google’ın da otonom araçlarıyla rekabet etmek istediği ulaşım sektöründe, Uber’ın yaygınlığı ve kullanım kolaylığı ile şimdilik pazarın açık ara lideri olduğunu söyleyebiliriz. Paylaşılan adreslerin hızlıca taksi çağırmada kullanabildiği ve bunun kullanıcılara sağladığı kolaylık düşünüldüğünde, akıllı telefon kullanıcılarının neden böyle bir hizmeti tercih edecekleri kolaylıkla anlaşılabilir. Facebook’un bu servisi yaygınlaştırmasıyla birlikte Uber’ı başka servislerin bir parçası olarak da görebileceğimizi tahmin edebiliriz.