Ufak Ergenler, Eğlenceli Amaçlı İnternet ve Oyunları Günde Bir Saat Kullanmalı

0
Fotoğraf: Kelly Sikkema/Unsplash

New Brunswick – Rutgers Üniversitesi Kumar Çalışmaları Merkezi’nde yapılan yeni bir çalışmaya göre, ortaokul çağında olan ve okul haftasında eğlence amacıyla interneti, sosyal medyayı veya bilgisayar oyunlarını her gün bir saatten fazla kullanan çocuklar, önemli oranda daha düşük notlar ve sınav puanları sergiliyor. Bulgular Computers in Human Behavior bülteninde yayımlandı.

Araştırmacılar bulguların, ebeveynlere ve çocuklara eğlenceyle alakalı teknoloji kullanımına yönelik; okul günlerinde günde bir saatten fazla ve hafta sonlarında günde dört saatten fazla olmamak üzere ılımlı bir eşik sunduğunu söylüyor.

Rutgers Kumar Çalışmaları Merkezi’nde araştırma görevlisi ve Sosyal Çalışma Fakültesi’nde yardımcı profesör olan baş araştırmacı Vivien (Wen Li) Anthony, “Etkileşimli teknoloji, çocukların eğitime olan erişimini ve başarısını desteklemek üzere yaygın şekilde kullanılıyor” diyor. “COVID-19 salgını sırasında teknoloji, uzaktan eğitimi kolaylaştırmak yönünden gerekli bir hal aldı. Aynı zamanda, özellikle eğlence amaçlı olmak üzere aşırı teknoloji kullanımının; istenmeyen çalışma alışkanlıklarına zemin hazırlalayarak ve öğrenme faaliyetlerine harcanan zamanı azaltarak, çocukların eğitimsel gelişimini olumsuz anlamda etkileyebileceğine yönelik artan bir endişe hasıl oldu.”

Araştırmacılar arasında Rutgers Kumar Çalışmaları Merkezi’nde çalışan Profesör Lia Nower ile Çin Renmin Üniversitesi’nde çalışan bir araştırmacı bulunuyor. Çalışmada, Çin’deki çocukların eğitim ihtiyaçları ile eğitim yönünden karşılaştıkları sonuçların ölçüldüğü ulusal bir anket olan Çin Eğitim Kurulu Anketi verileri analiz edilmiş. Ankete, altıncı sınıfa giden yaklaşık 10.000 öğrenci katılmış ve bu öğrenciler takip edilmiş. Öğrencilerin ortalama yaşı 13,5’muş.

Sonuçlar, günlük olarak dört veya daha fazla saat eğlence amaçlı internet, sosyal medya veya bilgisayar oyunu kullanan çocukların okulu asma ihtimalinin, kullanmayan çocuklara kıyasla dört kat daha yüksek olduğunu göstermiş. Erkek çocuklar, etkileşimli teknolojiyi kızlara göre daha fazla kullanmış. Erkek çocuklar ayrıca kızlara göre daha kötü verim ve daha düşük okula katılım oranları sergilemiş.

Rutgers Üniversitesi. Ç: O.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz