Numines’in That Dragon, Cancer gibi bu yılın başlarında bilgisayarlarda gösterime sunulan oyunları ölümcül hastalıkla veya ölümle uğraşanlar için önemli. Bu oyunla oynayan herkes son derece duygusal ve kargaşalı bir deneyim kazandı ve bu güçlü bir maceraya dönüştü.
Sırası gelince diğerleri için bir uğraş haline geldi, ilerideki gösterimdeki süper güç oyunu egemen olabilir . Bağımsız başlıkla gelmek üzere olan, gelirinin %100’ünü ölümcül hastalığı olan çocuklara ve ailelerine bağışalayacak olmasından dolayı eşsiz I, Hope’dan aynı heyecanı alıyorum.
ANOMALIA ve the GameChanger yardım kurumunun araştırma ve geliştirme laboratuvarı olan Arconyx’s Kenny Roy’ un buluşu I, Hope bir amaçla geliyor: Çocuklara onların yöntemleriyle kanseri yenmelerine yardımcı olmak.
Oyun, Microsoft’un özgün oyun alanına hedef, isimlerini büyük platformlarda duyuramamış daha küçük yaratıcılardan bağımsız geliştiriciler için kişisel yayıncı programı ID@Xbox’da mevcut olacak.
Bu oyun özellikle uzun, korkutucu tedavi merkezlerine giden ya da hastanelerde kalan çocuklara yönelik. Aslında, oyunun ismini kanseri yenmeye çalışan küçük bir kız Hope koydu.
Bu bir hastalıktan ziyade, küçük bir kızın memleketinde felakete sebep olan bir yaratık. Hope, her biri kötü güçler tarafından engellenen ve küçük kızın evinde önceki haline dönüştürülen bir çok farklı adadan ayrılarak oluşturuluyor.
Hastalıklarıyla uğraşma sürecini eğlenceli hale getirmenin yolunu arayan çocuklar için bu oyun ilginç bir metafor. Hastanede kalmak ve hastanın sağlığıyla ilgili haberler almak her yaştaki kanser hastası için ürkütücü ama I, Hope hastaların hayatlarındaki kasvetli dönemde onları biraz olsun eğlendirmeyi amaçlıyor.
Genç hedef kitlenin haricinde, I, Hope klasik aksiyon-macera oyunu severlerin de ilgisini çekmeli. The Legend of Zelda’dan ilham alınmış 3 boyutlu oyuna benziyor ve özellikle Xbox One’da 2017’de yayınlanmak için hazırlandı.
Aleyna Küçükay