Almanya İçten Yanmalı Motorları Yasaklayabilir

“İlk gerçek içten yanmalı motor şüphesiz toptu.” Popular Science Ekim 1904’te bu şekilde ifade etmişti, motor tarihini 1860’ların gaz motorlarına değinerek kaleme alırken Christiaan Huygens’in 1680’lerdeki çalışmalarına atıfta bulunarak.

“Motorlar halihazırda geliştirme ve kusursuzlaştırma durumunda.” diyerek devam ediyor Charles A. Parsons, İngiliz Birliği mühendislik bölümü başkanı. “Yakıtının içindeki ısı birimlerini en yüksek oranda mekanik işe çevirebilen bir motor, bildiğimiz kadarıyla volta pili ve yaşayan organizmalar buna dahil değil.”

Yanmalı motorların günleri sayılı. Yüzyıllar boyunca geliştirildi ve 19. yüzyılın sonlarında rafine edildi. 20. yüzyılda insan deneyimini tamamen domine etmeden önce, içten yanmalı motorlar insanları ve malları uzun yollar boyunca ucuz maliyet ile taşıdı. Almanya’nın Bundesrat’ı, en üst seviyedeki iki yasama kurulundan biri, 2030 yılından itibaren içten yanmalı motorların yollarda kullanımını yasaklama kararı aldı.

Gizmodo’dan:

Almanya’nın Spiegel dergisinin raporuna göre, bu sabah ülkenin en önemli yasama organı iki partili bir anlaşmayı kararlaştırdı. Bu karar 14 yıl içinde yalnızca sıfır emisyonlu araçların Avrupa Birliği yollarında kullanılmasına izin verilmesini amaçlıyor. Sonucun tüm Avrupa’da geçerli olması için, Avrupa Birliği tarafından onay alması gerekiyor. Fakat Forbes’e göre, “Alman düzenlemeleri genel olarak Avrupa Birliği ve Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (UNECE) düzenlemelerini şekillendiriyor.”

Yeşiller partisi kanun yapıcısı Oliver Krischer, Spiegel’e şu şekilde belirtiyor: “Eğer iklim ısınması emisyonlarını frenlemek için düşünülen Paris anlaşması ciddiye alınırsa, 2030’dan sonra bir daha hiçbir yeni içten yanmalı motor üretilmesine izin verilmeyecek.

ABD Çevre Koruma Ajansı’nın belirttiğine göre, bir yolcu arabası “yılda 4,7 ton karbondioksit salınımı gerçekleştiriyor” ve ulaşım Amerika Birleşik Devletleri’nin yaydığı yıllık sera gazının çeyreğinden daha fazlasını oluşturuyor. Almanya dünyadaki en büyük otomobil üreticilerinden biri, Avrupa’nın ise en büyüğü. Çözüm henüz yasalaşmasa da bu durum sıfır emisyonlu araçlara geçişin bir sinyali gibi görünüyor ve Almanya tüm Avrupa Birliği’ne yürürlüğe koyması için yepyeni kurallar öneriyor.

Paris Anlaşması yetersiz bir anlaşma gibi dursa da sera gaz emisyonunu kontrol etmek için yeterince hırslı görünüyor ve amaçladığı şey insanların neden olduğu ve geçen yüzyıldan beri gerçekleşen Dünya’nın ısınmasını durdurmak ya da en azından yavaşlatabilmek. Yasalaşmaya çok yakın ve eğer kalıcı olursa, araçların sera gazı yaymasını engellemek yalnızca başlangıç.


Çeviren: Alper Kamçıcı

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir