Ay görevi halkın desteğini aldı

Karar verildi. İnsanlar Ay’da sondaj yapmak istiyor

İngiliz bilim insanları ve mühendislerden oluşan Lunar Mission One ekibinin, sondaj yapması için Ay’a için bir robot sonda gönderme projesi dönüm noktalarından birine ulaştı. Projenin Kickstarter kampanyası 600.000 pound’luk (neredeyse 1 milyon dolar) bağış miktarına, sürenin bitiminden 30 saat önce ulaştı.

Projeyi 6.800’den fazla insan destekliyor ve bağış süresi bitene kadar da para göndermeye devam edecekler. Sebebi de belli. Lunar Mission One cömert sponsorlara, Ay’a DNA’larını içeren bir kişisel zaman kapsülü bırakma fırsatı tanıyor.

Proje, İngiliz fizikçi Brian Cox ve Stephen Hawking gibi ünlü isimlerden de destek aldı. Hatta Hawking, projenin bağış hedefine ulaşmasının ardından Lunar Mission One’ı tebrik etti ve şöyle dedi: “Bugün onlar uzay keşfinde kalıcı bir miras bırakmanın ilk adımlarını attılar. Lunar Mission One uzay keşfini halkla buluşturuyor ve hiç şüphem yok ki hem gençler hem yetişkinler projede katkısı bulunanların tutkusundan ve coşkusundan ilham alacaklar.”

İnsansız görev, Ay’da insan izleri bırakmanın yanı sıra yüzeyin altından örnekler almayı planlıyor. Bu örnekler bilim insanlarının Dünya’nın kayalık uydusunun bileşimini daha iyi anlama fırsatı verecek.