Bilgisayarı programlamayı öğrenmek, bazı yönlerden yeni bir dil öğrenmeye benziyor. Yeni simgeler ve terimler öğrenmek gerekiyor ve bilgisayara talimat vermek için bunların doğru şekilde düzenlenmesi gerekiyor. Bu bilgisayar kodu, diğer yazılımcıların okuyup anlayabileceği kadar da açık olmalı.
Massachusetts Teknoloji Enstitüsü’nde (MIT) çalışan sinirbilimciler bilgisayar kodu okumanın, bu benzerliklere rağmen beyinde dil işlemeyle ilgili bölgeleri faaliyete geçirmediğini keşfetmişler. Bunun yerine, çoklu talep ağı adı verilen dağılmış bir şebekenin faaliyete geçtiği görülmüş. Bu şebeke, matematik problemleri veya kare bulmacalar gibi karmaşık bilişsel görevlerde de kullanılıyor.
Fakat bilgisayar kodu okumak, her ne kadar çoklu talep ağını faaliyete geçirse de; görünüşe göre matematik veya mantık problemlerine kıyasla ağın farklı bölgelerini daha fazla kullanıyor. Bu durum ise kodlamanın, matematiğin de bilişsel taleplerini tümüyle kullanmadığını akla getiriyor.
Çalışmanın baş yazarı ve MIT’de yüksek lisans öğrencisi olan Anna Inavona, “Bilgisayar kodunu anlamak, kendi başına ayrı bir şey gibi görünüyor. Dil ile aynı değil; matematik ve mantık ile de aynı değil.”
Anne Trafton/Massachusetts Teknoloji Enstitüsü. Ç: O.