Bilim İnsanları, Yüksek Çıktılı Mitokondri Transfer Cihazı Geliştirdi

Mitokondri tasviri. Çizim: Judith Stoffer

Los Angeles – California Üniversitesi (UCLA) Jonsson Kapsamlı Kanser Merkezi’nde çalışan araştırmacılar, izole mitokondrilerin ve bunlarla ilişkili mitokondriyel DNA’ların memeli hücrelerine nakledilmesi amacıyla basit, yüksek çıktılı bir yöntem geliştirmişler. Bu yaklaşım, araştırmacıların hücrelerde kilit önem taşıyan genetik bir bileşeni değiştirerek; kanser, diyabet ve metabolik bozukluklar gibi zayıflatıcı hastalıklar üzerinde araştırma yapmasına ve belki de bunlara tedavi bulmasına olanak sağlıyor.

İki gün önce Cell Reports bülteninde yayımlanan çalışma, UCLA tarafından geliştirilen ve MitoPunch adı verilen yeni cihazın, mitokondrileri 100.000 veya daha fazla alıcı hücreye nasıl eş zamanlı şekilde aktardığını tarif ediyor. Bu gelişme, mevcut mitokondriyel aktarım teknolojilerinde önemli bir ilerleme niteliğinde. Cihaz, UCLA araştırmacılarının kontrollü ve manipülatif yaklaşımlar geliştirerek, mitokondriyel DNA’daki mutasyonları anlama konusunda yürüttükleri süregelen çalışmaların bir parçasını oluşturuyor. Bu yaklaşımlar, insan hücrelerinin işlevini geliştirmeyi veya insanlardaki mitokondriyel hastalıkları daha iyi modellemeyi amaçlıyor.

Los Angeles – California Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi. Ç: O.