Bir Hormon Yaşam Süremizi Uzatabilir!

Yaşlandığımızda, vücudumuzdaki birçok şey artık eskisi gibi çalışmaz. Bağışıklık sistemi de bunlardan birisi. Yaşlandıkça vücudumuz bağışıklık sistemi hücresi üretimini azaltır. Ancak Yale Tıp Okulu’ndan bir grup bilim insanı, ürettikleri yeni bir hormon ile yaşlanmış vücudun bağışıklık sistemi hücresi üretim oranını arttırdı. Araştırmaları PNAS dergisinde yayınlandı.

Timüs akciğerler arasında bulunan ve bir bağışıklık sistemi hücresi olan T hücrelerinin üretimini sağlar. T hücreleri vücuda dışarıdan girmiş olan mikroorganizmalar ile savaşır. Ancak timüs yaşlandıkça yağlanır ve T hücresi üretimini azaltır.

Ancak araştırmalara göre karaciğerde salgılanan FGF21 isimli bir hormon timüsün yağlanmasını engelliyor olabilir. Bu araştırmayı gerçekleştirmek için araştırmacılar, bahsi geçen hormonu üreten fareler ile genetik sebeplerden olayı üretemeyen fareleri karşılaştırdılar. Ardından yaşlanan farelerdeki timüs durumlarını incelediler. Bulgular ise hormonu üreten farelerin timüslerinin durumunun daha iyi olduğunu gösteriyordu.

Eğer FGF21 hormonu insanlar ile farelerde aynı işleve sahipse, insalarda farlı durumlarda bu hormon hastalıkları tedavi etmek için kullanılabilir. Bağışıklığın artacak olması kanserle tedavi için bile çok önemli bir adım olacak. Ayrıca bu hormonun üretilmesi glukoz oranını ve diyabete olan hassaslığı düşürüyor. Bu açıdan, FGF21 hormonu diyabetin tedavisi için de kullanılabilir.

Daha doğrulanmadı ancak, düzenli beslenmenin FGF21 hormonu ile bağlantılı olduğu düşünülüyor. İşte düzenli beslenmek için bir sebep daha!