Burnumuzun da Mikrobiyomu Var ve Bunu Değiştirmek Mümkün Olabilir

(Julian Ward/Moment/Getty Images)

Bağırsağımızdaki bakteri karışımının sağlığımız üzerinde nasıl doğrudan bir etki oluşturabildiği, şimdiye kadar yapılan birçok çalışmada aktarılmıştı. Şimdiyse yapılan yeni araştırma, sağlığımız ile burundaki mikrobiyom arasında benzer bir bağlantı olduğuna işaret ediyor.

Evet, doğru; burnunuz, tıpkı vücudunuzun geri kalanı gibi büyük bir mikroorganizma kalabalığına ev sahipliği yapıyor. Burun boşluklarına özgü ve farklı ‘iyi’ ya da ‘kötü’ bakteri tipleri, sizi belirli sağlık sorunlarından koruyabilir veya bazılarına karşı daha açık hale getirebilir.

Bu yeni çalışmaya, araştırmacılardan birinin annesi ilham vermiş. Bu kişi, baş ağrıları ve kronik sinüzit sorunları yaşıyormuş. (Sinüzit: Sinüsler ve burun boşluğunda ağrı ve şişliğe sebep olan bir durum)