Buzdolabı Kullanmadan Meyveleri Korumak

528337946_c30f8f6082_b

Tufts Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, gıda israfını azaltmak için, kolay bozulan meyveleri buzdolabı olmadan korumanın bir yöntemini geliştirdiler. Araştırmacılardan oluşan takım, Scientific Reports bülteninde yayınlanan bir araştırma için yaptıkları deneyde, organik bir protein olan bir ipek özü çözeltisi oluşturdular ve çilekleri bununla kapladılar.

Araştırmacılar, yeni toplanmış çilekleri, tatsız, yenilebilir ve neredeyse görünmez bir çözeltiye batırdılar. Çilekler ne kadar uzun batırılırsa, meyvelerde o kadar fazla ipek özü kaldı. Kaplamanın kalınlığı 27 ile 35 mikron arasında değişiklik gösterdi.
Çeşitli kalınlıklarda kaplanan çilekler ile kaplanmamış ve sıradan çilekler, oda sıcaklığındaki bir ortama kondu. Yedi günün sonunda, kaplama yapılmış çilekler sulu ve taze iken, kaplama yapılmamış çilekler kesinlikle yemek istemeyeceğiniz haldeydi. Araştırmacılar, ipek çözeltisine batırılmış çileklerin buzdolabı olmadan bir haftadan fazla taze kaldıklarını buldular.

Tezin yazarlarına göre ipek çözeltisi meyveleri tazen tutmak için meyvenin solunumunu yavaşlatıyor, sertliğini uzatıyor ve su kaybını önlüyor. Çözelti ayrıca, toplandıktan sonra olgunlaşan meyveleri nasıl etkilediğini denemek için muzlar üzerinde de denendi. Araştırmacılar benzer şekilde çözeltinin olgunlaşmayı yavaşlattığını buldular. İpeksi kaplama, çileklerin veya muzların yapısını olumsuz olarak etkilemedi ancak en önemli etmen olan tadın üzerinde henüz çalışma yapılmadı.