Çanta Boyutundaki Uydu, Yabancı Gezegen Tespit Etti

ASTERIA küp uydusu (orta üstte) 20 Kasım 2017'de Uluslararası Uzay İstasyonu'ndan harekete geçerken. NASA/JPL-Caltech

Evrak çantası boyutunda olan bir uydu, yabancı bir gezegeni başarıyla tespit etmiş. Böylelikle gelecekte, küçük uzay araçlarından oluşan bir şebeke yardımıyla yeni gezegenler aranabilir.

Astrofizik Araştırmalarına Olanak Sağlayan Arcsecond Uzay Teleskobu (ASTERIA) ismini taşıyan ve Kasım 2017’de Uluslararası Uzay İstayonu’ndan yörüngeye gönderilen bu küp uydu, yeni bir çalışmada belirtildiği üzere 55 Cancri e adındaki ötegezegeni belirlemiş.

Küçük uydu, daha önce bilinmeyen bir dünyayı keşfetmemiş. Dünya’nın yaklaşık iki katı boyutunda ve kavurucu biçimde sıcak olan 55 Cancri e, ilk olarak 2004 yılında keşfedilmiş. Bu ötegezegen, Güneş sistemimizden 40 ışık yılı uzakta duruyor.

Yıldızına çok yakın bir yörüngede dolaşan yabancı gezegen 55 Cancri e’yi gösteren sanatçı tasviri. NASA

Fakat ASTERIA takımında çalışanlar, bu uzay aracının kabiliyetlerini test etmek üzere 55 Cancri e’yi hedef almışlar. Böylelikle, ufak uyduların da ötegezegen araştırmalarına önemli katkılar yapabileceği gösterilmiş.

Mike Wall/Space.com. Ç: O. Z.