Çikolata Eritmek mi? Bunun İçin Bir Gen Var!

Pişirmek istediğimizde, çileğin üstünün kaplamak istediğimizde veya avucumuzun içinde tuttuğumuzda sıcaklığın çikolatanın yapışkanlığı ve tatlığı üzerinde etkili olduğunu herkes biliyor. Bu doğru, fakat bir de işin genetik yüzü var.

Frontiers in Plant Science dergisinde yayınlanan Penn State’den araştırmacıların gerçekleştirdiği bir araştırmaya göre kakao yağının hangi sıcaklıkta eriyeceğini belirleyen bir gen bulunuyor. Bu buluş araştırmacılara kakaoyu hangi sıcaklıkta eritmeleri gerektiğini bulma konusunda kolaylık sağlayacak.

Kakao yağı, kakao bitkisinin tohumlarının salgıladığı bir tür yağ. Bildiğimiz gibi de insan vücut sıcaklığı kadar bir derecede eriyor. Fakat çikolata üreticiler sıcak bir yaz günü dahi erimeyen çikolata üretmek istiyorlar.

“Kırılmaları ve erimeleri, çikolatanın kalitesini gösteren en önemli iki özellik. Farklı derecelede eriyen yağa sahip olan farklı kakao bitkilerine sahip olmak, bu iki kalite belirtisini elde etmek demek oluyor” diyor araştırmanın başında olan Mark Guiltinan.