Çocukluğun Son Dönemlerinde Fazla Elektronik Medya Kullanımı, Akademik Verimin Düşmesiyle Bağlantılı

0
LSOphoto/iStock

8’den 11 yaşa kadar olan çocuklar üzerinde yapılan yeni bir çalışma, çok televizyon izlemek ile okuma veriminin düşmesi arasında bir ilişkiyi ortaya çıkarıyor. Ayrıca, çok bilgisayar kullanımı ile matematiksel becerilerin zayıflaması arasında da bir bağlantı görülüyor. Avustralya’daki Murdoch Çocuk Araştırma Enstitüsü’nde çalışan Lisa Mundy ve meslektaşları, elde edilen bulguları dün açık erişimli PLOS ONE bülteninde sundular.

Çocuk ve gençler üzerinde yapılan önceki çalışmalarda, elektronik medya (televizyon, bilgisayarlar ve bilgisayar oyunları gibi) kullanımı ile obezlik, yetersiz uyku ve diğer bedensel sağlık tehlikeleri arasında bağlantılar olduğu bulunmuş. Elektronik medya kullanımı; bilgiye daha iyi erişim, daha iyi teknoloji becerileri ve daha iyi sosyal bağlantıyla da ilişkilendirilmiş. Ancak akademik verimle olan ilişkiler hakkında nispeten az şey biliniyormuş.

Mundy ve meslektaşları, bu bağlantıları açıklığa kavuşturmak amacıyla Avustralya’nın Melbourne şehrinde, yaşları 8 ila 9 arasında değişen 1.239 çocuk üzerinde çalışma yapmışlar. Çocukların akademik verimini başlangıç noktasında ve tekrar iki yıl sonra ölçmek amacıyla, ulusal bir başarı testine ait verileri kullanmışlar. Ayrıca çocukların ebeveynlerinden, çocukların elektronik medya kullanımını bildirmelerini istemişler.

Araştırmacıların bulduğuna göre 8 veya 9 yaşında günde iki saat veya daha fazla televizyon izlemek, iki yıl sonra akranlarla karşılaştırıldığında daha düşük okuma verimiyle ilişkili. Ayrıca bu fark, dört aylık bir öğrenim kaybına eşdeğer. Günde bir saat veya daha fazla bilgisayar kullanmak da benzer derecede bir matematik becerisi kaybıyla ilişkili. Analiz, bilgisayar oyunu ile akademik verim arasında hiçbir bağlantı göstermemiş.

Public Library of Science. Ç: O.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz