Dönen Yıldızlar, Galaksinin Merkezinden Gelen Tuhaf Sinyale Işık Tutuyor

Gökyüzündeki gama ışınları. Görüntü: NASA/ABD Enerji Bakanlığı/Fermi LAT Ortaklığı

Ulusal Avustralya Üniversitesinde çalışan araştırmacılar, galaksinin merkezinden gelen ve uzun süredir karanlık maddeye ait bir imza olduğu öne sürülen gizemli gama ışığı sinyaline alternatif bir açıklama getiriyor.

Gama ışınları, en kısa dalga boyuna ve en yüksek enerjiye sahip elektromanyetik bir ışınım (radyasyon) şekli.

Çalışmanın eş yazarı olan Yardımcı Profesör Roland Crocker, Galaktik Merkez Aşırılığı şeklinde bilinen bu özel gama ışığı sinyalinin aslında hızla dönen belli bir nötron yıldızı tipinden geliyor olabileceğini söylüyor. Bu yıldızlar, Güneş’imizden çok daha ağır olan bazı yıldızların süper yoğun kalıntılarından oluşuyor.

Galaksimizin merkezinden çıkan beklenmedik yoğunluktaki Galaktik Merkez Aşırılığı, uzun süredir gökbilimcilerin kafasını karıştırıyor.

“Çalışmamız, sinyalin varlığına herhangi bir şüphe düşürmüyor ancak başka bir potansiyel kaynak öneriyor” diyor Crocker.

“Saniyede yaklaşık 100 defa dönen nötron yıldızları olan milisaniye atarcalarına dayanıyor.

“Bilim insanları daha önce Güneş sistemi civarında tekil milisaniye atarcalarından gelen gama ışınları tespit etmişti. Dolayısıyla bu cisimlerin gama ışınları yaydığını biliyoruz. Bizim modelimiz, bu gibi yıldızların bütün popülasyonundan gelen tümleşik yayılımın; ki 100.000 kadar oldukları düşünülüyor, Galaktik Merkez Aşırılığı ile tamamen uyumlu bir sinyal meydana getirebileceğini gösteriyor.”

Keşif, karanlık maddeye dönük ipucu arayan bilim insanlarının baktıkları yerleri yeniden düşünmeleri gerektiği anlamına gelebilir.

“Karanlık maddenin tabiatı hiç bilinmiyor, dolayısıyla olası ipuçları büyük heyecan yaratıyor” diyor Crocker.

“Fakat elde ettiğimiz sonuçlar, gama ışını üretiminde bir başka önemli kaynağa işaret ediyor.

“Örneğin bize en yakın büyük galaksi Andromeda’dan gelen gama ışını sinyalleri, çoğunlukla milisaniye atarcalarından kaynaklanıyor olabilir.”

Bulgular iki gün önce Nature Astronomy bülteninde sunuldu.

Kaynak: Ulusal Avustralya Üniversitesi. Çeviren: Ozan Zaloğlu.

1. Selam sayin Ozan Saloglu sizin yapay böbrek üzerine bir yazinizi okudum yani The kidney Projekt.Ismim Mehmet Kursuncuoglu.Benim hanimim bir seneden askin zamandir Ne yazik DOKTOR HATASINDAN DOLAYI (ALMANYADA)DIYALIZE DÜSDÜ DIYALIZDEN SONRA TANSION ILACLARININ yan etgisinden dolayi merdivenlerden inerken bayilarak düsüyor beyin kanamasi,6 hastaneden sonra konusma ve geriye dönük hatirlamalar kayboluyor üc ay sonra Epilepsie oluyor tekrar iki ay sonrada felc geciriyor.Ne yazik cok vahim haldeyiz.Acaba bize büyük bir umut olacak yapay böbrek aktuell ne durumda yani ne zaman uygulama sansimiz olabliriz..saolun..