Düşük Gelirli Aileler, Paralarının %40’ını Lükse Harcıyor

Duygular, zorunlu harcamaları yönlendirebiliyor.

Amerikalıların tamamının, gelirleri ne olursa olsun kazandıklarının büyük bir yüzdesini lükse harcadıkları ortaya çıktı.

Bu hafta Deutsche Bank Araştırma tarafından yayınlanan bir analize göre en fazla parayı kazanan insanlar, gelirlerinin en büyük kısmını lüks mallara harcıyorlar fakat en fakir ev halkları bile lükse önemli bir miktar harcıyor.

1984 ile 2014 arasındaki harcama alışkanlıklarına bakılan çalışmaya göre en varlıklı aileler (en üstteki beşte 1) gelirlerinin yaklaşık %65’ini lüks ürünlere ve %35’ini gerekliliklere harcıyor. Orta gelirli ev halkları da fazla geri kalmıyor: %50’yi lükse ve %50’yi zorunluluklara harcıyorlar.

Deutsche Bank Tahviller’de baş uluslararası iktisatçı olan çalışmanın yazarı Torsten Slok’a göre en düşük gelirli aileler bile (en düşük beşte 1) lükse %40 ve zorunluluklara %60 harcıyor.

ABD’de ortadeğer ev halkı geliri geçenlerde 59.361 Dolara yükseldi.

Vergi Politikası Merkezi’ne göre para kazananlardan en alttaki beşte iki, 2014 yılında 47.300 dolar veya daha az kazandı. Ortadaki beşte iki 47.300 ile 134.300 ve üstteki beşte bir 134.300 dolardan daha fazla kazandı.

Deutsche Bank Araştırma raporu, lüksü, “bir kişinin geliri arttıkça, daha büyük oranlarda tüketilen ürünler veya hizmetler” olarak ve zorunlulukları da bir kişinin geliri arttıkça yapılan harcamanın daha küçük bir oranını oluşturan ürünler ve hizmetler olarak tanımladı.

Lüks harcamasını, duyguların yönlendirdiği bir keyif olarak düşünmeye eğilimli olsak da, geçenlerde yapılan araştırma tüketicilerin duygularının, zorunluluk harcamalarında da önemli bir rol oynadığını öne sürüyor. Journal of Consumer Research bülteninde Nisan 2017’de yayınlanan bir çalışmanın yazarları şöyle yazıyor: “Bir kontrol kaybı yaşayan tüketicilerin, tornavida ve bulaşık deterjanı gibi doğada daha işlevsel olan ürünleri alması daha muhtemel oluyor, çünkü bunlar genelde sorun çözme ile ilişkilendiriliyorlar ve insanların kontrol duygusunu artırabilirler.”

Buna rağmen, Ocak 2017’de yapılan bir NerdWallet anketinde bulunduğuna göre, ne kadar zengin olursanız, kredi kartınızla o kadar fazla gereksiz satın alım yapma olasılığınız var. Çalışmanın vardığı sonuca göre, Amerikalıların yaklaşık yarısı (%49), duygularının, paralarının yetebileceğinden daha fazlasını harcamalarına sebep olduğunu söylüyor.

NerdWallet’in bulduğuna göre çoğu Amerikalı (%86), acil satın alımlar, tıbbi harcamalar ve işsizlikle ilgili harcamalar gibi gereklilikleri ödemek için kredi kartı borcuna girmenin sorun olmadığını söylüyor. Fakat daha fazla kişi (%87), acil olmayan seyahat harcamaları veya nakit avans gibi para yetiremeyecekleri gereksiz satın alımlar için borca girmekten sıkıntı duyacaklarını söyledi.

NerdWallet anketinin bulduğuna göre kadınların stres yüzünden fazla harcama yapması erkeklere göre daha muhtemelken (%35’e %24), erkekler heyecanlanmanın fazla para harcamalarına yol açtığını söylüyor. Gelir basamağının en altında bulunan ev halklarının (50.0000 dolardan daha az), stres yüzünden fazla para harcaması, 100.000 dolar veya daha fazla kazanan ev halklarına göre daha muhtemel (%34’e %24).

 

 

 

 

MarketWatch

Bunları da okumak isteyebilirsiniz...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir