En Küçük Tozlaştırıcı ile Tanışın!

Çiftçiler ürünlerini zararlı patojenlerden, mantarlardan uzak tutmak için ürünlerine kimyasallar sıkar. Fakat Bee Vectoring Technology adlı şirket çevre dostu bir alternatif üretmiş durumda: Zararlıları ortadan kaldıran bir mantar türü taşıyan arı.

Bir çiftçi normal koşullarda meyve bahçesini tamamen yok edecek bir hastalıktan korumak için bir dönüm elmayı 6 kilogram strepomycin ile ilaçlayabilir. Fakat bu yeni “arı” sistemiyle BVT-CR7 adlı bir mantar arılarının tüylü ayaklarına bulaştırılıyor ve elma bahçesinde uçmasına izin veriliyor. Mantar bitkiye hiç zarar vermeden çoğalıyor ve bitkiyi parazit ve bakterilerden koruyor.

Arı elma çiçekleri arasında nektar ve polen için dolaştıkça ayağındaki mantarları çiçeklere bulaştırmış oluyor. Mantarların dağıtım yöntemi oldukça etkili: 300 arı yaklaşık 10 milyon çiçeğe mantar bulaştırabiliyor.

Şirketin CEO’su Michael Collison bu yöntemin arılara herhangi bir zarar vermediğini belirtiyor ve ilaçların kullanımının azaltılması durumunda arıların çok daha az zarar göreceğini ekliyor.