Enfeksiyonlara Olan Duyarlılığımız Gün İçinde Değişiyor!

How many of your employees are in a hurry to leave at 5pm?

Son araştırmaların gösterdiğine göre, uyku saati yaklaştıkça vücudumuz hastalıklara karşı daha da hassaslaşıyor.

Bilim adamları farelere günün çeşitli saatlerinde herpes virüsü enjekte ettiler, gördükleri sonuç; fareler dinlenirken(farelerin uyku saati sabahtır) virusler farelerin hareketli oldukları zamana göre on kat daha fazla üredi.

Araştırmacıların 15 Ağustos’ta bulgularını yayınladığı Proceedings of the National Academy of Sciences dergisine göre, bu durum virüslerin biyolojik saatimizi kendi çıkarları için kullandığını gösteriyor.

Hayvanlar biyolojik saatleri bozulduğu zaman herpes virüsüne daha duyarlı olurlar. Farelerde ise biyolojik saat için önemli bir gen eksiktir, bu yüzden virus kemirgenlere bulaştığı zamandan bağımsız olarak rahatça üreme imkanı bulabilir. Yazar Rachel Edgar’ın(Cambridge Üniversitesi, İngiltere) New Scientist’e verdiği demeçten bir alıntı da bunu destekliyor; ”Vardiyalı çalışanlar, bazı günler çalışıp bazı günler dinlenenler virüslerden kaynaklanan hastalıklara karşı daha savunmasız oluyor.”

Hikmet Bursalı